Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Hei. Jeg har nettopp anskaffet meg en 2006 X3 2.0D. Manuell. Etter å ha kjørt en uke, ca 70 mil, så opplever jeg at den mistet motorkraft. Så og si null respons på gasspådrag etter ca 2000 omdreininger. Fått litt forskjellige svar, både fra diagnose og muntlig, uten at det har hjulpet nevneverdig. Noen som har opplevd noe lignende, og kan ha et mulig svar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Høres ut som at du allerede har fått noen mulige svar, skal du komme noe lengre må du som et minimum komme med det som er av feilkoder. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 De kodene som ligger inne nå er ABS-DSC, Samt at varsellys på 4 hjuldrift lyser. MRS-V IHKR. Varmeapparat lever fullstendig sitt eget liv, alt etter hvor mye motoren ble presset. LM Hvor mye av dette som gjør at motoren ikke har kraft aner jeg ikke. Samme varsellys viste før jeg mistet kraften, som etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 MRS vil kutte ut om du har DSC feil. Da får du rød setebelte lampe. IHKR hørtes rar ut. Hva mener du med fullstendig sitt eget liv? LM er bare lysmodulen ingen feil info. Men kanskje du har defekt voltregulator på dynamo? Så du får for høy spenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 Når motoren presses går temperaturen opp til ca 90 grader, og når den ikke presses, i nedoverbakker, så synker den ned til nesten kald. Skal forøvrig også nevnes at selv om regulator inni bilen står på 16 grader, eller 29 grader, er temperaturen på lufta som kommer ut, den samme. Veldig varm.... kan det kansje tyde på defekt vannpumpe? Har vel en misstanke om EGR ventilen. Har hørt at denne kan blokkeres? Som en nødløsning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Det høres ut som du burde gi oss alle feilkoder på hele bilen for å komme videre her. Det er for mye på en gang her, og jeg tror ikke alt henger sammen. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 Her viser det som er registrert pdd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 ABS-DSC 5E5C, her må de leses av live verdier fra hvert hjul, for å se hvilken ABS sensor som ikke fungerer korrekt. MRS-V 0006, her kan det se ut som airbag høre side en plass er defekt. Men må feilsøkes videre. IHKR 0019, ikke ukjent, som oftest defekt vannpumpe bare. Trenger ikke skiften den en gang. Den bare sørger for sirkulasjon på kjølevann uten motor i gang. IHKR 001A, her må du sjekke vannventilen som henger på støtdemper tårnet på førerside. For denne vil absolutt gi deg varme i bilen, konstant, ikke noe annet. LM feilkoder, her regner jeg med du ser selv hva som fungerer eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 1 minutt siden, Otis skrev: ABS-DSC 5E5C, her må de leses av live verdier fra hvert hjul, for å se hvilken ABS sensor som ikke fungerer korrekt. MRS-V 0006, her kan det se ut som airbag høre side en plass er defekt. Men må feilsøkes videre. IHKR 0019, ikke ukjent, som oftest defekt vannpumpe bare. Trenger ikke skiften den en gang. Den bare sørger for sirkulasjon på kjølevann uten motor i gang. IHKR 001A, her må du sjekke vannventilen som henger på støtdemper tårnet på førerside. For denne vil absolutt gi deg varme i bilen, konstant, ikke noe annet. LM feilkoder, her regner jeg med du ser selv hva som fungerer eller ei. Men er det noen av disse feilkodene som forklarer hvorfor det ikke er trekk kraft på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Nei. Kom feil med motor plutselig eller gradvis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 Det skjedde plutselig. Litt nøkking, og så var krafta borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Har du forsøkt å lytte etter noen luftlekkasjer? Ser for meg at du mangler turbotrykk eller regulering av trykk. Så det er kanskje en slange en plass som er røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Sidan du har kjøpt ny bil har den kanskje kome til eit kaldare klima? I så fall er dieselfilter noko å sjekke/bytte. Typisk symptom på dette er at du ikkje får full effekt i kulden, som regel merkbart før det blir så gale at det sette feilkode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn70 Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 Det kan høres som en mulig grunn ja. Gikk fra pluss 4 her, til minus 17 på Hamar, og etter 2 dager ga den tydeligvis opp. Men starter på 1. forsøk selv i den kulden, og sviver jevnt og fint på tomgang. Lytte etter luftlekkasjer var ikke så lett når dieseldyret sviver på siden av øret Kan selvfølgelig være slange som har hoppet av, men Mekonomen på Hamar fant ikke noe sa de, men spørs selvfølgelig hvor langt ned i motoren de gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Tett drivstoff filter vil bli lagt merke til, da det blir voldsomme kutt i turtall/akselerasjon, og gjerne mer fremtredende jo mer diesel man trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå