Gå til innhold

HJELP! Får ikke start :(

BoostedVanos
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bmw e61 2009 som jeg tok ut batterie for lading. Etter jeg koblet til ville ikke bilen starte. + kabel på bil lå mot jord mens batteriet ladet uten at jeg tror det har noe å si. så mistet klokka og dato og masse feil meldinger osv.. prøvde å trykke på tenning igjen men da ville den ikke skru på tenning engang. Etter siste gang bynte lys å blinke og styre :( trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pluss kabelen på bilen lå imot jord når bilen ble ladet vil det tømme resterende strøm som er i sirkulasjon på bilen, og resette systemet, noe fører til at du mister dato og klokke. 

Var det noen spesifikke feilmeldinger du fikk opp? Masse feilmeldinger kombinert med at lyset flimrer når du starter bilen tyder på at det ikke er nok strøm til starter og lyset i bilen, ergo batteriet er enten dårlig eller må lades. 

Du sier at den ikke ville starte, gikk starteren rundt ellet var det helt stille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tror det bare var forlite strøm på batteriet, ladet det en go stund og tok av kabel som ligger mellom + og - som føler på spenning ellerno, så startet den. Koblet så tilbake følern og alt ok 😅 trodde hele sjitn hadde bricka jeg 🙈 tar ikke ut batteriet igjen for å si d sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert! Noen som har erfaring med xenon adaptiv lys som har klikka? Først fikk jeg feil melding på corner light ellerno også nå lyser ikke nær og langlys på ene sia. Tipper dette også må kobles til kalkulator og finne ut feil? 😅 er sikkert ikke bare å sette i ny xenon pære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Glemte å svare kara inne her! takker masse for hjelpen! adaptive lysene viste seg å være def. modul under ene lykten og lys var borte pga xenon modul/forsterker som også ligger under lyktene. xenon forsterker fra biltema og kina modul for adaptiv så ble alt kung!

Etter en stund ble d høl på egr eksos flexi røre som igjen smelta plastikk rør som går ifra luftmenge måler til turbo JESUS! så blenda eksos på egr siden sjitn allerede er koda bort. så spjelle åpner ikke uansett.
Så ble det nå jalla mekk av gummislange og slangeklemmer for å få tetta plastik røre til turbo da denne delen var jevlig vanskeli og finne på hugger og kosta 1500 kr på GS.. (ikke aktuelt!!!) x)

ellers funker biln bra å går som ei kule selvom den har bikka 350.000 km

vurdere litt å koste på noe større turbo da den som står på bynner å bli litt sliten. (noe olje i trykkrør og litt forbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...