sklon Skrevet Mars 8, 2023 Share Skrevet Mars 8, 2023 På min x3 2016 får jeg feil på dekktrykk RDC. Den sier Dekktrykkskontroll (RDC) mislykkes. Når jeg går inn på kjøretøysinformqasjon står det at dekktrykkskontroll er ute av funksjon. Har fått sjekket ventilene og de funker. Mistenker da at det er mottakeren som skal sitte et sted bak bakre støtfanger. Noen som har delebilde som viser denne komponenten ? Noen som har erfart samme problem? Når den begynte å slarke kunne den klare å vise trykket riktig men etter noen minutter meldte den at den mislyktes. Slik var den en kort tid før den nå er helt død (virker det som). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mars 9, 2023 Share Skrevet Mars 9, 2023 18 timer siden, sklon skrev: På min x3 2016 får jeg feil på dekktrykk RDC. Den sier Dekktrykkskontroll (RDC) mislykkes. Når jeg går inn på kjøretøysinformqasjon står det at dekktrykkskontroll er ute av funksjon. Har fått sjekket ventilene og de funker. Mistenker da at det er mottakeren som skal sitte et sted bak bakre støtfanger. Noen som har delebilde som viser denne komponenten ? Noen som har erfart samme problem? Når den begynte å slarke kunne den klare å vise trykket riktig men etter noen minutter meldte den at den mislyktes. Slik var den en kort tid før den nå er helt død (virker det som). Alle har batteri, er nok dette som det er feil på, du må bytte til ny sensor, trenger ikke å kjøpe OE, de fleste dekkforhandler kan skifte og programmere den til din bil. Hvor lenge varer en dekktrykksensor? Skal vare fra fire til syv år På de fleste dekktrykksensorer et det ikke mulig å skifte bare batteriet. Man må altså skifte hele føleren/senderen. Morten B og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 9, 2023 Share Skrevet Mars 9, 2023 Gjerne mer futt i diagnosevertøyet også, slik at det kanskje greier å lese av, mens bilen ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mars 9, 2023 Share Skrevet Mars 9, 2023 20 timer siden, sklon skrev: På min x3 2016 får jeg feil på dekktrykk RDC. Den sier Dekktrykkskontroll (RDC) mislykkes. Når jeg går inn på kjøretøysinformqasjon står det at dekktrykkskontroll er ute av funksjon. Har fått sjekket ventilene og de funker. Mistenker da at det er mottakeren som skal sitte et sted bak bakre støtfanger. Noen som har delebilde som viser denne komponenten ? Noen som har erfart samme problem? Når den begynte å slarke kunne den klare å vise trykket riktig men etter noen minutter meldte den at den mislyktes. Slik var den en kort tid før den nå er helt død (virker det som). Jeg har skiftet TPMS mottakeren på min 2013 F01, det var tydelige fuktskader på printkortet. Jeg kjøpte en brukt hos Koed. Den måtte kodes da den hadde stått i en F10. Antar de må kodes om de er nye også- Hos meg var den på bakside av bakre støtfanger om jeg ikke husker feil. Den ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sklon Skrevet Mars 23, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2023 Takk for svar. Tenker jeg venter til sommerdekkene er på. Det vil gi meg en indikasjon på om det er sensoren i dekkene. Og uansett må jeg kjøpe meg nye vinterdekk til neste sesong så det gir en anledning til å skifte dekksensoren. (Slitte dekk på innsiden igjen etter tredje gangs forsøk fra Bavaria på å stille spissingen 🤕) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sklon Skrevet Mars 24, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2023 Hatt x3en på diagnose hos Bavaria. Konkluderer med at det er tpms mottakeren som må byttes. Ny må kodes og det har de gitt et tilbud på kr 2500,-. Var ikke det veldig dyrt da ???? Noen med erfaring på det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 24, 2023 Share Skrevet Mars 24, 2023 2500kr kun for koding? Sikkert standardpris når det å lese ut feilkoder kan koste 1500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå