Ron788m Skrevet Mai 7, 2023 Share Skrevet Mai 7, 2023 Etter å ha lest denne tråden, så tok jeg en liten titt på F25 X3n hjemme, og det er omtrent samme fleksen som videoen viser der. Gått 140 på original forstilling. Den oppfører seg greit, men den lever et rolig liv på landet så helt den store testinga blir det ikke. Uansett så ble jeg inspirert og tror jaggu jeg tar et røsk før sommern. Ser det er stor forskjell på pris på original BMW hos GS f.eks mot lemførder hos autodoc. Er forskjellen verdt pengene? Eller er Lemførder bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 7, 2023 Share Skrevet Mai 7, 2023 Lemførder er OE, såvidt jeg vet, i de fleste tilfeller. Ron788m reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Kort innpå - 41% på autodoc i dag via appen. Finner dog ikke bærearmene med kule til 2015 X3, i Lemförder. Men alt annet ligger i kurven 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E61 Skrevet Mai 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2023 Takk for tilbakemeldinger og gode innspill! Jeg kommer til å bytte casterstag-foringer, så får vi se om det hjelper noe. Dilemmaet er at selve foringene er ganske billige, men vanskelige å presse ut/inn uten spesialutstyr. Å bytte hele stagene inkl. foringer klarer jeg greit selv, men da blir delene mye dyrere... Får følge med på rabatt-karusellen hos Autodoc Neste dilemma er at så fort casterstagene er ute, står bærekulene igjen. Hvis disse er slitne, bør de byttes samtidig. Men på xDrive er de presset inn i godset bak navet og antakelig umulig å få ut uten spesialverktøy. Å sette alt bort på verksted vil uansett bli en ganske pen regning... Siden jeg har "puls/slag" i rattet allerede i gangfart, lurer jeg fortsatt på om rot-årsaken er noe annet enn foringer (evt. forsterkes av slitne foringer). Kan det være slark i styremekanismen? Krisfje: Veldig interessant å høre om Nokian-dekkene dine. Fikk du nye? De hadde vel uansett rullet 0 km, mens mine har gått ca. 3000 km. Continental hevder at evt. produksjonfeil ville vært synlig med en gang, og ikke etter en sesongs bruk. Vet ikke om jeg kommer noen vei med dem. Mulig at jeg bare har hatt uflaks, men jeg har ikke vært borti noe hardt som føltes i bilen, i hvert fall. Var derfor jeg lurte på om det kunne være en produksjonsfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 10, 2023 Share Skrevet Mai 10, 2023 1 time siden, Frode_E61 skrev: Dilemmaet er at selve foringene er ganske billige, men vanskelige å presse ut/inn uten spesialutstyr. Om du ser mørkt på å presse ut/inn casterforinger kan du prøve Powerflex sine. Muligens det blir litt mer støy i bilen, men de er fastere og enkle å montere da de er 2 delte. For å demontere de gamle uten pressverktøy kommer du langt med propanbrenner og skjærfil. https://www.gsbildeler.no/powerflex/front_radius_arm_to_chassis_bush__7277454 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå