Natalia Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Har tre varsellamper som lyser alle går på bremse systemet. Har byttet alt av bremsedeler på alle siden bortsett fra abs ring høyere side bak. Også byttet håndbrekkswire og abs enheten i motorrommet. Virker ikke som dtc knappen virker eller. Er liksom ikke noe mer igjen å bytte annet en abs ringen. Noen som vet hva som er feilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Hva sier diagnosetesteren? Nytter ikke å bare bytte masse deler. Otis og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Når du skriver bremsesdeler, gjelder det også ABS sensor? Om dette er en 1,3 eller X3 så har de jo alle kjent problem, når de er gamle nok, og det er ABS ringene bak som ruster, og dermed ødelegger seg selv og/eller ABS sensor. Lars89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Skiftet slitasjesensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natalia Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2023 Byttet alt av sensorer også, abs lampa ble borte etter en liten kjøretur. Men de andre er det fortsatt, diagnosen sier det skal være noe feil med dtc men vet ikke hva. Har også en airbag lampe som kommer å går hele tiden. Er forresten en 320i e90 fra 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Jeg tror ikke at feilkoden sier noe feil med DTC, såfremt du ikke leser av feilkoder med feks Carly. Airbag lampen vil komme når du har ABS feil, på 1,3 og X3 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natalia Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2023 Var det den ble lest med ja, lyser ikke noe abs nå lenger så tror den er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Så nå har du kun en feil, og det Carly sier er med DTC. Hvilke lamper har du som lyser da? Og hva er den faktisk feilkoden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Ooo.. du sier at sensorer ble byttet. Byttet du til originale sensorer? Vi ser at endel uoriginale sensorer registrerer fart riktig, men ikke klarer å skille på rotasjonsrettning ( om hjulet går fremover eller bakover). Det ville nok gi en feil på DTC vil jeg tro. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natalia Skrevet Juni 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2023 Nå har jeg hatt bilen min på eu og fikk den ikke gjennom med to feil. Kjørte diagnose selv etter på og fikk opp to feil koder: 005E1F og 0093C2, hva jeg har kommet fram til da er at den brukte abs pumpa jeg byttet til gjenkjenner ikke bilen og må derfor kodes til bilen, og at det er sensoren som registrerer om noen sitter i setet og da avgjør om airbaggen skal gå av som ikke funker. (ABS) lampa lyser da ikke lenger men de andre lyser og airbag lampa hvis det er noe vekt i setet. Men har ikke funnet ut hvordan jeg fikser det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå