Gå til innhold

Hvordan få låst opp bil med flatt batteri?

TurbilenBMW
 Share

Anbefalte innlegg

På E39(som du har) så låser du opp dør mekanisk ved å vri nøkkel 90 grader (til venstre om jeg ikke husker feil). De 10 graderne du nevner er bare elektrisk del.

Må ta i litt for å få vridd 90 grader men skal være fullt mulig, E39 har og ganske tykke nøkler så jeg hadde ikke vært så redd for at den skal knekke.
Men det er meg å jeg tar ingen ansvar for deg eller dine handlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de skal vris en del mer for å åpne mekanisk.

image.png.a9134f18d8e17897587a9add2fba645f.png

Her er dog litt personlige erfaringer på disse:

Bakluka hos meg gikk an å åpne sånn (mekanisk uten strøm), mens førerdøra ville ikke, hadde grodd for mye fast. Er mulig å vri til sentrallåsen slår inn, men den mekaniske åpneren satt for godt = umulig å åpne/låse uten strøm. Hvis man har en uoriginal nøkkel så tåler de mye mindre enn originale. Her er min E-bay-nøkkel etter at jeg prøvde den for hardt i døra (bladet tåler mye, men ikke festet):

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TurbilenBMW skrev:

Bilen er 2002-modell, sedan. 

Har brukt «Multi-use product WD-40»; er det et annet produkt som er bedre? Med den tynneste delen kommer jeg godt til inni låsen og får sprøytet inn væsken, men ingenting skjer med låsen selv om jeg vrir nøkkelen flere ganger fram og tilbake, enten jeg holder håndtaket opp eller ned. 

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får koblet strøm på den vil jeg tro du får åpnet den. Jeg måtte gjøre det med min E90, helt tomt for strøm, ikke nok til å åpne bakluka en gang, og gjett hvor batteriet ligger, joda, i bagasjerommet. Heldigvis var førerdøren åpen så jeg fikk åpnet panseret og fikk koblet på strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Olaandref skrev:

Om du får koblet strøm på den vil jeg tro du får åpnet den. Jeg måtte gjøre det med min E90, helt tomt for strøm, ikke nok til å åpne bakluka en gang, og gjett hvor batteriet ligger, joda, i bagasjerommet. Heldigvis var førerdøren åpen så jeg fikk åpnet panseret og fikk koblet på strøm.

Ja, hadde jeg bare fått åpnet førerdøren kunne jeg fått opp panseret og ladet batteriet derfra. Men verken bakluke eller førerdører til å rikke; svært frustrerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Ja, de skal vris en del mer for å åpne mekanisk.

image.png.a9134f18d8e17897587a9add2fba645f.png

Her er dog litt personlige erfaringer på disse:

Bakluka hos meg gikk an å åpne sånn (mekanisk uten strøm), mens førerdøra ville ikke, hadde grodd for mye fast. Er mulig å vri til sentrallåsen slår inn, men den mekaniske åpneren satt for godt = umulig å åpne/låse uten strøm. Hvis man har en uoriginal nøkkel så tåler de mye mindre enn originale. Her er min E-bay-nøkkel etter at jeg prøvde den for hardt i døra (bladet tåler mye, men ikke festet):

image.jpeg

Jeg har to orginale nøkler med batteri (som dog ikke har virket en stund, heller ikke da batteriet på bilen var ladet) + en uten batteri. Alle tre nøklene er helt «ubrukelige» for å låse opp manuelt også. Bakluken lot seg ikke åpne med nøkkel da batteriet var ladd, kun åpnet når førerdøren ble låst opp sentralt manuelt med nøkkel. Jeg fikk åpnet førerdøren helt fint i oktober -22. Etter «overvintring» ute har det ikke vært sjans å åpne dørene (forsøkt utallige ganger)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...