Gå til innhold

Mykle sin e34 525


Mykledust
 Share

Anbefalte innlegg

Drive å herja:

Tok tak i kanalen og løfta bilen oppå noken heimelaga bukkaIMG_3962.thumb.jpeg.c82844ec09786a1a9b044d340130bf48.jpeg

Slipte ned en borr og begynte å ta punktsveisane til dørkenIMG_3964.thumb.jpeg.57c9887aa08add2e264d9296395fcaae.jpeg

tidkrevande arbeid med hammar og spett… kom allikevel i målIMG_3967.thumb.jpeg.5088ce2cb5fdf66999143c17d7c99ebf.jpeg

Blei kort økt idag, men iløpet av veka skal eg få tilpassa nye dørken og ett lite stykke heilt framme i torpedoveggen. Forhåpentligvis får eg lånt meg ett sveiseapperat til helga. 

sjekka passform på platene frå Valcas:

IMG_3969.thumb.jpeg.57742d3cc6dbc20f84685c731fc953e5.jpegIMG_3970.thumb.jpeg.397f5021144e802cfda70c5456c71cf1.jpeg

Partiet til høgre med hòla i e litt smalare en original og det kan virke til at golvet kjem til å være en liten cm lavare når det ligge på plass. 
Kjem nok til å slite ut en hammar for å få det 100%😁

Skal det være gummipropp i dei hola som e i plata når det e originalt? Drenering? Begge sider har dei blitt sveist igjen på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 20.2.2024 den 0.32, Olaandref skrev:

Haha, ser for meg trynet ditt når du borte i tanken. 😅

Hvordan går det med sveising, fått kommet litt på vei? :)


Uff nei 😅 datt litt ut av flyten på bmw’en og har mekka bruksbil siste veka. Skal manne meg opp og komme igang igjen strax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mykledust skrev:


Uff nei 😅 datt litt ut av flyten på bmw’en og har mekka bruksbil siste veka. Skal manne meg opp og komme igang igjen strax!

Ser den, greit å ta en liten pause i blant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ålreit! Det går seint med meg!

MEN! Ting skjer. Kvitta meg med dørken på førarsida, hakje bilde🤷🏼‍♂️

Somla meg til å sortere verktøy i fjøsgarasja:IMG_4056.thumb.jpeg.63f8b24152af2099f4583d4860b8e62f.jpeg

Imåra ska eg ta den lange turen ned til tettstaden og kjøpe ei stikkontakt og montere den på kursen til gjødseltrekket, etter det skal eg plugge i sveiseapperatet eg rana frå jobb og sette til helvette igong med maske, hanskar og svarte nasebor! Kanskje litt sveising og:))

Ellers har eg kjøpt inn m5 frambremser. Dei kom med rekordfart i posten! Skulle tru dei kjøyrte m5😂 Samla litt deler for tida, når alt e komt fram ska de få sjå!

Har en plan med noke motorgreier, her ska eg holde dåkke på kanten av stolen i ett par veke😏😏

Oppdatera snart med bilde😁 Ha ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på litt sveising selv, ble ikke helt fornøyd, så her skal det trenes litt på å få stilt inn apparatet før jeg setter i gang igjen, men nå er det stillstand, blir vel stuck på østlandet til fødselen er over, om ikke jeg og guttungen sniker oss hjemover en tur før den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 minutter siden, Olaandref skrev:

Prøvde på litt sveising selv, ble ikke helt fornøyd, så her skal det trenes litt på å få stilt inn apparatet før jeg setter i gang igjen, men nå er det stillstand, blir vel stuck på østlandet til fødselen er over, om ikke jeg og guttungen sniker oss hjemover en tur før den tid. :)

Triks eg pleie å bruke på tynnplate e å holde ett stykke kobber eller aluminium på baksida, får mindre koksing og god gjennombrenning då en kan sveise litt hardare uten at stålet fordufta😁 Jobben sitt apparat e Esab der en kan stille inn til «standardmap» etter tjukkelsane på metallet!
Gje en lyd på tur oppover so fyre eg opp moccamasteren😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mykledust skrev:

 

Triks eg pleie å bruke på tynnplate e å holde ett stykke kobber eller aluminium på baksida, får mindre koksing og god gjennombrenning då en kan sveise litt hardare uten at stålet fordufta😁 Jobben sitt apparat e Esab der en kan stille inn til «standardmap» etter tjukkelsane på metallet!
Gje en lyd på tur oppover so fyre eg opp moccamasteren😎😎

Det skal jeg prøve ut, og ja, det hadde vært artig å tatt et stopp, skal ha det i bakhodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Yeees

litt frå helga:

som nevnt over so reiste eg på butta før frokost, rett heim igjen og ordne seg ett stikk på 16a kurs

slurpa i meg en kopp kaffi og satte igong

IMG_4057.thumb.jpeg.994e1ffd69c8c485cce83e608897810d.jpegIMG_4058.thumb.jpeg.544b8722840f7d9c1db5b210d45acdd3.jpegIMG_4060.thumb.jpeg.4ef5ec7a3b0ca3227645a72801344cbd.jpeg

Nytt stykke på plass relativt greit å tilpasse og sveise inn😁

IMG_4062.thumb.jpeg.523ffe02b47f78f527d18c2c1e45fcc0.jpeg

Tilpassning av ny dørk

IMG_4070.thumb.jpeg.aa3e31b4d651ce183142520b7035df55.jpeg

Og ny dørk på plass, solid so berre det! Blikje noke «danger to manifold» i laang tid framover her😎

Det blei noken runde med Jeremy Clarkson-verktøy og blå negler for å få platene frå Valcas til å passe 100%

Heldigvis greit metall og forme👍🏻

Blir tilpassning av førarsida iløpet av veka og ska få lånt med meg sveiseapperat til helga igjen og blir ferdig! Haaaaata å sveise rust!! Blir utrulig kjekt å være ferdig og kan begynne med sånne ting som e spennande😜

Her e bilde av m5 bremsene:IMG_4071.thumb.jpeg.e450704a5c4bf33badf3efe4c76ab13e.jpeg

Frå 3,6 modell
Når overhalingssettet kjem i posten ska dissa få seg en real omgang! Få dei skikkelig fine.

Kan hinte at om ikkje lang tid reise eg avgårde og henta motor som skal passe ilag med en Superretometerfordeler for å auke karadialeffekten med 110%!🥵

Mvh😏

 

Endret av Mykledust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2024 den 20.26, Olaandref skrev:

Synd det ikke skal passe bedre når det egentlig skal passe, men det blir nok god sort 🙂

Ja, har tilpassa på førarsida no, der passte profilane uten banking.🤟🏻

Lavaste punkt e breiare på passasjersida. Veit ikkje om det gjelde for alle e34🤷🏼‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mykledust skrev:

Ja, har tilpassa på førarsida no, der passte profilane uten banking.🤟🏻

Lavaste punkt e breiare på passasjersida. Veit ikkje om det gjelde for alle e34🤷🏼‍♂️

 

Kan sjekke på min neste gang vi er der oppe. Men bra det da, greit å slippe litt banking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...