Gå til innhold

Hvordan kode ny ABS/DSC enhet


Natalia
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å få lastet ned noe program til å kode inn en ABS pumpe jeg byttet. Fant den brukt fra en lik bil så er samme nummer på den. ABS lampa ble borte men har fortsatt noen lamper som ikke blir borte. Hadde den på eu kontroll og der sto det feil i ABS/DSC (står ikke at det er noe feil i pumpa men i systemet på bilen), kom fram til at jeg må kode den nye pumpa til bilen. Jeg har en e90 2005, jeg har prøvd å laste ned mange program men det eneste jeg har fått til å funke er INPA. Men problemet nå er at jeg får en feil melding, noen som vet hvordan jeg fikser det og hvordan jeg kan kode inn ABS pumpa til bilen?

IMG_8453.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike feilmeldinger er som oftest pga. manglende filer/ feil installert program.
Må vel helt bruke NCS på slik koding eller ISTA som nevnt. Siden det er annen bil med annet VIN så må den vel flashes og så kodes med riktig VIN.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fulgte oppskriften i denne youtubevideoen i går på min E87 LCI etter bytte nr 2 til brukt DSC-enhet (pga feil på trykksensoren).

Fungerte fint å følge metoden i videoen, som involverer bruk av Toolset32, NCS Expert og ISTA for å kode/flashe med riktig VIN og kalibrere.

Eg kvidde meg med å sette igang, men det var veldig ok egentlig.

Så fort du får desse tre verktøya oppe og gå skal dette gå finfint. Meiner det finst fleire tråder med tips vedr ISTA-trøbbel her på forumet (eg brukte sjølv eindel tid på å få ISTA til å fungere i si tid).

 

Endret av KMT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...