Gå til innhold

Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!

F00rnes
 Share

Anbefalte innlegg

Driver og skal bygge om min 2005 e61 til facelift «lykter» og har fulgt bmw sine instruksjoner på dette helt til jeg kom til frontlyktene. Da støtte jeg på problemer med at fargene på ledningene stemte ikke med farge koder på koblings diagram. Noen som kan hjelpe står helt fast

AADB36E8-D401-4074-9B31-445B8224558A.jpeg

B9D0AFE7-4E34-45D9-B53D-41F3D97F1F53.jpeg

3A45B061-9D7B-4B4E-A3D4-75F7156B4FD9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor eller hvilke av ledningene stemmer ikke?  ser ut som det stemmer etter det jeg ser. Alle de bilene jeg har gjort dette på så har det aldri vært uoverstemmelser.

Har du begynt? ser du mangler en kabel på lille kontakt. GE/SW.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er prod. 2003 reg 04, der gikk det fint, men husker det var noe knot med blinklys og langslys ledning- om det var feil farge eller feilkobling husker jeg ikke. Men husker jeg måtte ta ekstra tid og se over og ditt og datt før det virket.

Er det ikke 09/2005 endringen er Lasse?    

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk endring 03/2005, men det kom andre endringer 09/2005 også. Hovedårsaken til 03/2005 er at det er endringer på lyktene (fra D2S til D1S), fjernet AHL-modul under hanskerommet etc. Det er mulig å få det til på en pre-03/2005, men har man AHL, må modulen inne i bilen fjernes samt lage nytt ledningsnett fra denne til LCM. Fargene på kablene ut i lykten stemmer ikke overens. Det beste her er å åpne koblingsskjema på den aktuelle bilen og på en LCI med samme utstyrsnivå på lyktene. 

121B9F9A-FE50-4C4A-82BE-0513163466D6.thumb.jpeg.381d808791584a28eedf1c9b80f53efd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reef89 skrev:

Hvor eller hvilke av ledningene stemmer ikke?  ser ut som det stemmer etter det jeg ser. Alle de bilene jeg har gjort dette på så har det aldri vært uoverstemmelser.

Har du begynt? ser du mangler en kabel på lille kontakt. GE/SW.

Har ws/gn d er ikke på farge kartet til koblingsskjema + ingen svarteledninger med annen stripe på. Og er ikke begynt. Alle ledningen som er dær orginalt er i bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Elektrisk endring 03/2005, men det kom andre endringer 09/2005 også. Hovedårsaken til 03/2005 er at det er endringer på lyktene (fra D2S til D1S), fjernet AHL-modul under hanskerommet etc. Det er mulig å få det til på en pre-03/2005, men har man AHL, må modulen inne i bilen fjernes samt lage nytt ledningsnett fra denne til LCM. Fargene på kablene ut i lykten stemmer ikke overens. Det beste her er å åpne koblingsskjema på den aktuelle bilen og på en LCI med samme utstyrsnivå på lyktene. 

121B9F9A-FE50-4C4A-82BE-0513163466D6.thumb.jpeg.381d808791584a28eedf1c9b80f53efd.jpeg

Prod. Date

2005-11-11 Ifølge mdecoder

og har s524 AHL

og tenkte å sette på s522 bi xenon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var planen ja liker utsende på 522 lyktene bedre en 524lyktene, da jeg har tadd blackout på 522 og den svarte linsa ser bedre ut en den 524linsa så tenkte og gå fra 524 til 522 har bytta lcm Og kodet den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hva? Skrev hva som er hva over bildene. :) 

HØYRE LYKT:
En kjapp sammenligning (tar ikke ansvar for eventuelle feil, så kvalitetssikringen må du gjøre selv):
Fra pin 1 på (stor) gammel kontakt til pin 2 på ny kontakt
Fra pin 2 på (stor) gammel kontakt til pin 3 på ny kontakt
Fra pin 3 på (stor) gammel kontakt til pin 6 på ny kontakt
Fra pin 4 på (stor) gammel kontakt til pin 1 på ny kontakt
Fra pin 5 på (stor) gammel kontakt til pin 5 på ny kontakt
Fra pin 6 på (stor) gammel kontakt til pin 12 på ny kontakt
Fra pin 7 på (stor) gammel kontakt til pin 4 på ny kontakt
Fra pin 8 på (stor) gammel kontakt til pin 7 på ny kontakt
Fra pin 1 på (liten) gammel kontakt - brukes ikke, blendes
Fra pin 2 på (liten) gammel kontakt til pin 8 på ny kontakt (er i pin 37 på LCM og skal til pin 37 på LCM uten AHL, trenger derfor ikke fikle med LCM-siden her)
Fra pin 3 på (liten) gammel kontakt til pin 11 på ny kontakt (er i pin 75 på LCM og skal til pin 75 på LCM uten AHL, trenger derfor ikke fikle med LCM-siden her)
Strekk ny kabel fra pin 20 på LCM til pin 10 på ny kontakt
Strekk ny kabel fra pin 58 på LCM til pin 9 på ny kontakt

Hadde du derimot valgt å gå for AHL med de nye lyktene også, hadde du sluppet unna kabelstrekking. Det er enklere å gå fra NON-AHL til AHL enn det er å gå fra AHL til NON-AHL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig. Virkelig en life saver🙌🏻🙌🏻. Men den på pin 1 på kontakten vet du hvorden står på lcm så istede før å blende så heller re-pin den på lcm? Sånn at eg kan bruk den istede før å strekk opp 2nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av det siste koblingsskjemaet, har ikke denne noen «adresse». Den er koblet inn på noe annet. Du må derfor strekke to nye (til hver lykt) og blende den som er koblet til noe annet. 

NB! Dette er for høyre lykt. Pinout fra LCM på den andre lykten er derfor annerledes på den andre siden. Skal se om jeg kan finne fram skjema til deg på den andre siden etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...