Peter moss Skrevet August 24, 2023 Share Skrevet August 24, 2023 Hei igjen, har et problem med at kjølevesken blir varm i følge nåla når jeg kjører hardt, ved vanlig kjøring holder nåla seg på midten. sjekket med livedata og når nålen er på midten er kjøleveske temp på rundt 50 grader? skal vist være byttet termostat nylig men kan selvfølgelig være dårlig. noen som har vært plaget med noe lignende?😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2023 Share Skrevet August 24, 2023 Det høres helt feil ut. Den ene av de to må være riktig dog, men allikevel feil. Har du IR termometer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet August 24, 2023 Forfatter Share Skrevet August 24, 2023 Har desverre ikke ir termometer, men kan få prøvd å lånt meg ett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2023 Share Skrevet August 24, 2023 Ja, det er nok kjekt. For å verifisere hva som er riktig her. Peter moss reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 25, 2023 Share Skrevet August 25, 2023 Les ut live data på kald bil, før du starter motoren. Da skal tempen være ca. det samme som omgivelsene. Har du en sensor som bommer grovt vil du gjerne kunne se det her. IR-termometer koster så lite som 300 kr i fysisk butikk og enda lavere fra Kina, så det er bare å få handlet seg ett. Kjekt å ha. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2023 Share Skrevet August 25, 2023 @E.C. Det var ganske lurt egentlig, det tenkte ikke jeg på. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet August 26, 2023 Forfatter Share Skrevet August 26, 2023 Lurt, ska få sjekket ila neste uke😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet August 27, 2023 Forfatter Share Skrevet August 27, 2023 Sjekket med livedata nå og den stemmer med ute temp🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 27, 2023 Share Skrevet August 27, 2023 Pussige greier. For rett opp er ikke 50 grader, det er i hvertfall 75 grader. Noe muffens er det med enten nåla eller giver. For rett opp er ikke 50 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet August 27, 2023 Forfatter Share Skrevet August 27, 2023 Kan hende jeg har missforstått når jeg har lest av, men står coolant outlet temperature. Men den skal vel være mellom 80-100 grader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 27, 2023 Share Skrevet August 27, 2023 Aha. Coolant outlet temp er etter radiator om jeg ikke misforstår. Så den kan godt være 50 grader. Da stemmer alt meget bedre. Så det kan da bety at du har for lite kjølevæske eller en termostat som ikke åpner ved riktig temperatur, og dermed får du for høy temperatur. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 27, 2023 Share Skrevet August 27, 2023 2 minutter siden, Otis skrev: Aha. Coolant outlet temp er etter radiator om jeg ikke misforstår. Så den kan godt være 50 grader. Korrekt. Instrumentpanelet får info fra temp.sensor som sitter rett under innsuget. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 27, 2023 Share Skrevet August 27, 2023 Hvor langt går nåla når du mener at den blir "for varm"? Og har du sett hva live-data viser da? Er jo ikke helt unormalt å få kanskje 110 grader temp om man kjører hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet August 27, 2023 Forfatter Share Skrevet August 27, 2023 Har ikke sjekket livedata når den går varm, går mot rødt og da slakker jeg av da jeg ikke vil at den ska gå på kok. så dere tipper dårlig termostat om jeg forsto rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 27, 2023 Share Skrevet August 27, 2023 Kan være litt forskjellig. Termostat er på lista, men det kan være sliten vannpumpe eller radiator også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå