Gå til innhold

Innkjøp av ''ny'' BMW


Hahah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenker å gå til innkjøp av en billigere BMW enn det jeg har nå, og ser for meg prisklassen 100k-200k. 

Har jo hørt litt av problemet med N47 motorene, så tenker jeg skal gå for 3.0 l motorene N57.

Hva anbefaler folk å kjøpe/se etter her? Evt styre unna.. Ønsker en bil som er driftsikker og drivstoffgjerrig.

Jeg har sett litt på F25 og og E90, men også 5-serie og X5 i samme årgang.

 

Eneste krav jeg har er at det er xDrive, diesel, skinnseter og helst webasto. Mulig det er annet kjekt utstyr jeg burde se etter som gjør at bilen blir litt mer ettertraktet den dagen jeg evt skal selge😄

Endret av Hahah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Flataas skrev:

N57 er ikke problemfri de heller, typiske problemer er register og cp4 høytrykkspumpe

Begge "problemene" koster over 100 tusen om det skulle ryke

Det var jeg ikke klar over.. så da er vel egentlig B47 veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et mer generelt tips enn nødvendigvis akkurat den bilen. Samtidig finner man ut at man kanskje har flere krav enn man lister opp ;)

Hvis du vil ha noe drivstoffgjerrig og mest mulig driftsikkert så bør du gå for nyest mulig bil. Rekkesekser og budsjett på opp mot 200k gir ikke så ny bil, så jeg ville siktet meg inn på en med B47. Her kan du også se på 3/4-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Det var et mer generelt tips enn nødvendigvis akkurat den bilen. Samtidig finner man ut at man kanskje har flere krav enn man lister opp ;)

Hvis du vil ha noe drivstoffgjerrig og mest mulig driftsikkert så bør du gå for nyest mulig bil. Rekkesekser og budsjett på opp mot 200k gir ikke så ny bil, så jeg ville siktet meg inn på en med B47. Her kan du også se på 3/4-serie.

Hehe skjønner :-)

Spørs om jeg får se på nyere bil, og 4 serie er jo også aktuelt. Har du noe erfaring rundt verdifall på nyere BMW (2014-2017)? For i en dyrere prisklasse vurderer jeg også SUV mtp på hva man kan få igjen for bilen ved salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, regnestykket ved å eie en bil er mer enn kun verdifallet. Nå er det forhåpentligvis ikke så mye som går galt på en relativt ny bil, men større bil har dyrere deler. Bremseskiver til X5 koster gjerne mer enn til en 3-serie. Det kan dog være aktuelt å tenke både forsikring, dekk og drivstofforbruk i tillegg til verdifallet, om man skal danne seg en komplett økonomisk oversikt. Normalt for BMW er at de dyreste bilene detter mest i pris (typisk 7-serie), så har du 3- og 4- serie med rekkesekser som det er få av på markedet som holder seg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...