Gå til innhold

BMW e65 730d - erfaringer? Vurderer..


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå og da kikka litt på finn etter e65 730d.  Mulig jeg kjøper meg en neste år som bruksbil, om jeg er dum nok til og bytte ut e53’n nå som den får så mye nytt😅

Er kun facelift som er aktuelt, mest pga utseende. Veit ikke hvilke andre store forsjeller det er på preface og facelift her? Og understellsmessig, er de like som e60? Evt andre svakheter/fordeler med disse? 
dette så ut som et fint eksemplar, og prismessig ca likt som en e60 530d også.. men frister litt mer med 7serie alikevel, syns også disse er så sære innvendig at det ser råbra ut med rette fargekomboer

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=317892463 denne var pen, men ble selvfølgelig solgt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, turbojugen skrev:

Hei! Har nå og da kikka litt på finn etter e65 730d.  Mulig jeg kjøper meg en neste år som bruksbil, om jeg er dum nok til og bytte ut e53’n nå som den får så mye nytt😅

Er kun facelift som er aktuelt, mest pga utseende. Veit ikke hvilke andre store forsjeller det er på preface og facelift her? Og understellsmessig, er de like som e60? Evt andre svakheter/fordeler med disse? 
dette så ut som et fint eksemplar, og prismessig ca likt som en e60 530d også.. men frister litt mer med 7serie alikevel, syns også disse er så sære innvendig at det ser råbra ut med rette fargekomboer

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=317892463 denne var pen, men ble selvfølgelig solgt fort.

Jeg har fulgt med på disse ,lest meg opp på de nå de siste årene Erlend og det er uten tvil en magisk bil både på godt og vondt .

Å kjøre de ,så kan de ikke sammenliknes i nærheten en gang med e53 da dette blir hest og kjerre bil i forhold .

Men de er jo som en en e60 bare dobbelt så mye kan gå i stykker og dobbelt så dyrt 😩😩😅.

Heldigvis kan du skru selv på det meste og mye er jo likt som hvilken som helst annen litt nyere Bmw .

Problemet er at når noe går i stykker på disse ,koster det flesk og blir mye følgefeil .

Elektronikk er jo en gjenganger på disse ,ellers så er de vel som alle andre gamle luksisbiler .

Jeg ville jo ha e65 jeg og ,men ble den jeg kjøpte nå isteden da kona bestemte helt enkelt .

Siste tog er ikke gått for min del da jeg elsker disse bilene og skal absolutt ha en med diesel før eller senere .

Men er som du sier her ,sånn som du fikser og styrer på e53 ,så er det ikke lett da en x5 i god stand virkelig er bil det og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2023 den 10.15, sveigis skrev:

Men de er jo som en en e60 bare dobbelt så mye kan gå i stykker og dobbelt så dyrt 😩😩😅.

Fleste e65 har jo ikke stort mer utstyr enn en ok e60 så at det er dobbelt så my som kan gå i stykker blir litt feil med mindre vi sammenligner en 520d mot en 760li med fullrigga baksetet.

 

elektronik og understell er my likt, som fra idrive til hydrauliske stabstag som begge kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Fleste e65 har jo ikke stort mer utstyr enn en ok e60 så at det er dobbelt så my som kan gå i stykker blir litt feil med mindre vi sammenligner en 520d mot en 760li med fullrigga baksetet.

 

elektronik og understell er my likt, som fra idrive til hydrauliske stabstag som begge kan ha.

Jo er enig i det meste her ,men en 7 serie er dyrere å drifte uansett hvordan du ser det .

Ser bare en kompis av meg ,han kjøpte en litt nyere 7 serie nå og måtte fikse noe på den .

Egentlig samme problemet som han hadde på sin tidligere f10 ,likevel ble det atskillig dyrere .

Dog skal sies at dette ble gjort på merkeverksted og vet ikke om de skiller prisene på hver enkelt modell .

Men igjen som jeg nevnte ,med litt skruferdigheter vil jeg tro at dette ikke er et problem å eie en sånn.

For min del så hadde jeg sovet godt om natten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...