Gå til innhold

BMW headunit er ikke godkjent av BMW (M550d)

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutes ago, Haug530D said:

Du kan si at du ikke ønsker programvare oppdatering når du er på service.

Det er også sjelden man trenger en full oppdatering.

Takk. 👍🏻 Var det jeg også forsto av serviceleder. 

Skrevet

Om det er et problem og du fortsatt har gamle HU, så er det jo en mulighet å sette inn denne før du leverer den til oppdatering.
Så får du oppdatert alt og kan gå tilbake til radio, og eventuelt oppdatere denne alene i ettertid/før du plukker den ut.

Det er jo sikkert ikke hver dag dette må gjøres heller.. :-) 

Skrevet
16 timer siden, Kii3 skrev:

Alt virker som det skal nå, så dette er et potensielt problem fremover hvis bilen krever en full programvareoppdatering. Ikke noe som kan fikses av Tommi siden feilmeldingen vil komme hver gang bilen er på service. 

Skjønner, Tommi kan evt oppgradere software før du tar service. Eller bare si nei til at verksted gjør det som det er nevnt. Skjønner dog frustrasjon.

16 timer siden, Lysken skrev:

En bra ting å legge inn sperrer for å gjøre tyveri mindre attraktivt, men en annen viktig motivator for BMW er nok å tjene penger. Nettopp Apple har lært andre aktører hvordan dette skal gjøres. Snart får vi ikke lov å bytte dekk uten at arbeidet er sertifisert av BMW. ;) Den tafatte forbrukermakten gjør dette mulig. Det er naivt å tro at selskapet gjør dette for oss, de gjør det for seg selv.

Der er vi alt bare ikke på BMW, vår zoe må innom merkeverksted å kode tpms ved hver hjulskift 🤬, vet det finnes løsninger på dette men det koster det å.

Skrevet

Tenkte bare skrive her og jeg da, tilfelle du ikke ser PM.

Har ikke hørt noe fra WA om dette eller deg, så vidt jeg kan se. Så hvis det er noe feil fra vår side skal vi klart rette opp i dette. 

BimmerFiks,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...