Gå til innhold

Kjøp av BMW F20 LCI? ØK


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer kjøp av en BMW F20 / 1 serie. Hvilken motor er mest holdbar av disse?

Vurderer 116i / 118i / 120i / 116d / 118d / 120d.

Noen som har innvendinger på hva en bør gå for og hva som er mest driftssikkert? Gjelder altså modellen etter LCI / facelift. M-Sport / Automatgir og Navi Pro er et krav så har du noe for salg kan det gjerne være av interesse.

 

IMG_3711.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en B47 120d xDrive LCI, kanon bil. Fikk de med adaptive led, adaptiv cruise, adaptivt M-understell, M Sport-bremser, sportsautomat. Bare hyggelig spec. Hadde en slik selv for snart 8 år siden. En av de bedre bilene jeg har hatt. :) 

 

BMW 1-serie | FINN.no Denne er tilsvarende speccet som min som du finner i signaturen min. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at B47 i en lett og morsom bil som F20 gjør seg bra som @fupsaker sier her. Gjør seg i alle fall ikke bort i vår 1600kg tunge F36, og motoren har vært upåklagelig. @Geir Anders kjøpte seg vel nettopp en 120xd med denne motoren. Mulig han også har innspill her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B47 er en OK motor. Den kakler litt vel mye på tomgang, noe grov. Under kjøring med vinduene oppe er det lite merkbart.

Men i en F20 funker det utmerket. Langt ifra noe rakett, men gjør alle oppgaver bra. Sterk med X-drive, gjerrig, rask nok til hverdagsbruk.

Chassiet er jo knallbra, bilen oppleves som leken. Jeg kommer fra N55, så har blitt fristet til 140. 

Testet B38 også. Overraskende kvikk til å bare være 136hk. Kjørefølelsen var faktisk bedre i 118i enn 120d.. 

Men er jo strikkmotor så det holder, og totalt blottet for noe følelse av power. B47 har jo littegrann punch hvertfall.

Vil tro at B38 er den mest driftsikre hvis vi tar med DPF, EGR osv i beregningen. Men hva jeg har kommet frem til er at begge er driftsikre. 

Jeg kunne like gjerne endt opp med B38. Motorstørrelsen var nesten ett ikke-tema for meg, jeg var ute etter billig bruksbil.

Så det var utstyret som ble min vei, og der hadde 120d endel mer å by på. Paddels, M-bremser, X-drive, Navi Pro, skinn osv. 114-118 er generelt utvannet for utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...