Gå til innhold

Dekkreol - noen med erfaring?


rublings
 Share

Anbefalte innlegg

Etter sesongens hjulskift på begge bilene har jeg endelig fått nok. Er så privilegert at jeg alltid er velkommen i mine foreldres garasje for å skifte hjul, og dermed brukes samme garasje som dekkhotell. Jeg er ikke den eneste i familien med bil, og resultatet er at vi har 20 hjul lagret på samme tid - p.d.d. på noen "vanlige hyller". Resultatet er at treverket i hyllene gir etter for vekten mot midten, hjulene heller, og det er egentlig for trangt i utgangspunktet. Jeg vil kjøpe dekkreoler til pappa.

Noen med erfaring her? Jeg vil bruke minst mulig kroner. Vektkapasitet er ikke en stor faktor, da 20" til G30 er det største som skal på, ellers er det i3, e-golf, Fiesta og Aygo. Jeg har hovedsakelig sett på de som er 2 rader i høyden, og kjøpe 2 av disse. Jula sine får dårlige skussmål, de andre merkene finner jeg ingenting på.

Ser Thansen har noen på tilbud til en 500-lapp, men orker ikke å kjøpe og montere om det er søppel. Da bruker jeg heller litt mer penger i utgangspunktet 😊

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, awt skrev:

Jeg ga opp og lagte en selv i forrige garasje. Ikke helt det du spør etter, men noe å vurdere.

*Bilder*

Ikke dumt! Absolutt noe å vurdere, så kan man tilpasse mål litt som man vil. Hva er det du har brukt på tverren her da, og hvordan festet du dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevde du stabiliteten? Kunne det stå fritt eller måtte du montere i vegg? Og husker du ca dimensjoner på eksosrøret ditt? Lurer på om et spenn på 2 meter kanskje blir litt i overkant uten ekstra stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne fint stå fritt, men skader jo aldri å sikre ting om man har muligheten.

Jeg brukte de tynneste (billigste) Biltema hadde, lurer på om det var 44mm? Rørene var 120 mener jeg å huske, og der var det ihvertfall ikke noe problem. Ellers kan man jo alltids lage et kryss på baksiden for å stive av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe slikt som var beregnet for formålet for lengesiden

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=298364090

og skal ha det igjen når jeg omsider får opp en garasje.

Kombinasjoner med stiger og dragere er genialt, robust og ikke så dyrt som man skulle tro. Får også profiler for å få flatt dekke, men jeg brukte 22mm spon i kjelleren for å lage hyller for å lagre ræl. Kataloger for reoler finnes på nplien.no.
 

Det er så smooth når ting passer sammen og er «built for purpose» 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...