Gå til innhold

Magnet sensor girspak X1 f48(2017)

Havna
 Share

Anbefalte innlegg

Feil melding i bilen: Girkasse- Sikre bilen med park.brems når den står stille.

Feilsøkte hos bilia, med beskjed om :

Feil på magnet sensor i girspaken…..

Har noen et hint om hva jeg må bytte som jeg kanskje kunne gjort selv ?

Har en mistanke at jeg kan få det litt billigere en 24.000,- som jeg fikk pris av bilia.

Havna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en F48 selv, hadde samme problemet og hele girvelgeren ble byttet hos Bilia på garanti. Er som sagt den fjæren som er problemet. Man må enten skifte girvelgeren, eller fjæren. Fjæren får man kjøpt på nett. Eller bare leve med feilmeldingen, da det ikke har noe å si for sikkerheten eller noe annet - girvelgeren fungerer likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, det er det jeg også har kommet til at det er fjæra som er knekt. Men lurte litt når bilia skriver at det var magnet sensoren som var problemet. 
Må få byttet den før neste Eu pga det ble en toer feil da, men har nesten to år på meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Havna skrev:

Takk for gode svar, det er det jeg også har kommet til at det er fjæra som er knekt. Men lurte litt når bilia skriver at det var magnet sensoren som var problemet. 

Jeg tror den lille fjæra virker på sensoren, så uten den blir ikke sensoren holdt i riktig pososjon. Derfor blir det feilmelding på sensoren, selv om den ikke er problemet  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2023 at 4:01 PM, Havna said:

Må få byttet den før neste Eu pga det ble en toer feil da, men har nesten to år på meg 😅

Er vel eit resultat av bruk & kast samfunnet detta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...