Gå til innhold

BMW 730D 2002 E65 med video


Haakon1967
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bmw 730 Diesel, hvor speedometer driver å kommer og går. Om man spiller musikk, så stopper radio rett før speedometer resetter seg, og starter på nytt. Problemet blir verre etter hvert som bilen blir varm. Den leser også feil km, så denne står på 999 999.

Har video av problemet, som viser hva som skjer... 

Er det noen her i Tønsberg området som har kjennskap og kunnskap nok til å feilsøke dette mot en normal penge? send meg gjerne en mld eller sms

Hadde satt stor pris på hjelp, da jeg står fast...

 

mvh

Haakon

mob 40405151

Endret av Haakon1967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Haakon1967 changed the title to BMW 730D 2002 E65 med video

Litt gjetting...

Men. Du har en feilkode på ars som ikke svarer kombi. Nesten alle moduler i bilen er tilkoblet canbus. Om en enhet/boks i bilen går ned, så kan den ta ned hele canbus. Vi vet ikke hvilken modul som tar ned canbus. 

Men siden det er en feilkode på ars. Ville jeg sjekket den. Den er i bagasjerommet på høyre side. Se også på kontaktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 24.11.2023 den 19.10, E.C. skrev:

Kan virke som at enten instrumentpanelet selv har en feil eller at databussen koblet til det har noen forstyrrelser/brudd, noe som kan være skapt av en annen komponent. Har du prøvd å koble ut radioen?

Radio virket ikke, så har bypass på most til DVD spiller og byttet en boks, så nå virker radio/cd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2023 den 22.33, Otis skrev:

Litt gjetting...

Men. Du har en feilkode på ars som ikke svarer kombi. Nesten alle moduler i bilen er tilkoblet canbus. Om en enhet/boks i bilen går ned, så kan den ta ned hele canbus. Vi vet ikke hvilken modul som tar ned canbus. 

Men siden det er en feilkode på ars. Ville jeg sjekket den. Den er i bagasjerommet på høyre side. Se også på kontaktene.

Ars ser ut til å være foran h.side, og ikke bak, har ingen feilmelding på mostring, så litt usikker på hva du tenker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har nå fått sjekket litt igjen, og problemet er vedvarende.

Får følgende feilkoder:

5FF6 EDC: CAN message (milage) from instrument cluster

D1EB Message (kilometer reading) from the Kombi faulty, recevier ARS, transmitter kombi

de har følgende maskinvare 3715 6767281-01 EDC-K modul

og 3714-6762208-01 dynamic drive control module (eller ARS)

Har testet dem litt, og ARS ser ut til å fungere, men ser om jeg finner disse to brukt, så man kan teste.
Ingen av disse er tilkoblet most ringen.

dynamic drive control unit module.jpg

1674853011_EDCmodul.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 26.2.2024 den 21.03, Haakon1967 skrev:

har nå fått sjekket litt igjen, og problemet er vedvarende.

Får følgende feilkoder:

5FF6 EDC: CAN message (milage) from instrument cluster

D1EB Message (kilometer reading) from the Kombi faulty, recevier ARS, transmitter kombi

de har følgende maskinvare 3715 6767281-01 EDC-K modul

og 3714-6762208-01 dynamic drive control module (eller ARS)

Har testet dem litt, og ARS ser ut til å fungere, men ser om jeg finner disse to brukt, så man kan teste.
Ingen av disse er tilkoblet most ringen.

dynamic drive control unit module.jpg

1674853011_EDCmodul.jpg

Har nå også hatt ute speedometer/dashbordet, og ser ingen feil eller problemer med denne, så fortsatt usikker på hva som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...