E.C. Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Måle ohm på dyser på varm motor, f.eks etter at den har stoppet. Otis reagerte på dette 1
Jakob1 Skrevet Desember 3, 2023 Forfatter Skrevet Desember 3, 2023 Dyse 5 er helt ny og sjekket av Bilia
E.C. Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Sjekk 4 og 6 da, mulig DDE detekterer feil. Blir ellers litt begrenset hva du får gjort selv.
Jakob1 Skrevet Desember 3, 2023 Forfatter Skrevet Desember 3, 2023 Dyse 6 er også helt ny. Nr 4 er gammel selvfølgelig. Får heller vurdere å betale Bilia for mere prøvekjøring. Kan fort gå en time før bilen stopper og det vet jeg ikke om de gidder..
Otis Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Er det målt ohm mellom pinnene på dyse nr 4, nr 5 og nr 6? Husk at en ny del ikke nødvendigvis betyr en OK del. Derfor man har en egen forkortelse for det. (DOA - Dead on arrival)
Jakob1 Skrevet Desember 3, 2023 Forfatter Skrevet Desember 3, 2023 Alle 6 dyser er målt ja men ikke på varm motor når den har stoppa
Otis Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Det er jo en mulighet for at driver i DDE er defekt når den blir varm nok. Dermed får du feil på dyse nr 5.
E.C. Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Er det noe pådrag eller noe annet når det stopper? Hvis motorhjernen stopper når det blir varmt kan du teste det med å kjøre hårføner mot dde for å varme opp. Det finnes verktøy (diagnoseprogrammer) til å lese ut intern temperatur i dde, se hvor høy den er når bilen stopper. Hva startet først? Ladeproblemer eller motorstopp? Kan være dde er på tur ut eller så kan det være at det med spenningsvariasjoner kan ha forårsaket noe mer funky problemer.
Jakob1 Skrevet Desember 3, 2023 Forfatter Skrevet Desember 3, 2023 De kom samtidig. Har hatt gass-spjeld feil og dpf feil men disse er helt borte etter at disse ble byttet. Bilen er chippet pga blendet egr og tatt ut innmat på dpf. Ny dpf er montert. Vet ikke hva som er programmert men kan det finnes en bug et sted?
E.C. Skrevet Desember 3, 2023 Skrevet Desember 3, 2023 Hvis man har chippet bilen til å gå uten DPF og man samtidig har programmert vekk DPF-regen og all overvåking av DPF så er det i alle fall ingen sjakktrekk å montere DPF på en slik bil, den vil gå tett rimelig fort.
Jakob1 Skrevet Desember 4, 2023 Forfatter Skrevet Desember 4, 2023 Det var for å få vekk feilkode på exhaust backpressure sensor at dpf ble montert. Det hjalp jo på den feilkoden..
Jakob1 Skrevet Desember 7, 2023 Forfatter Skrevet Desember 7, 2023 Da er bilen testet flere ganger med utkoblet tynn ledning dynamo og IBS. Lader 13.9 v jevnt og trutt uten feilmelding. Etter et par timer stopper bilen plutselig. Sletting av feil og bilen fungerer fint igjen
Jakob1 Skrevet Desember 7, 2023 Forfatter Skrevet Desember 7, 2023 Kommer med en gang den stopper ja. 4453 injector activation
E.C. Skrevet Desember 7, 2023 Skrevet Desember 7, 2023 Kan være defekt på DDE som nevnt over. Alternativt kunne du ha prøvd å kjøre original programvare for å se om feilen fortsatt er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå