Gå til innhold

CIC Retrofit ledningsnett


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tips til hvordan lage ledningsnett til CIC? Tenkte å kjøpe en quadlock skjørtekabel. Men trenger tips til hvordan koble dette riktig sånn at det blir bra.

Har kjøpt kontakten til skjerm og til kontrolleren samt innmaten til disse to.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, EmilR skrev:

E87 hvor det ikke er iDrive fra før. Vil lage en adapterkabel for å beholde ledningsnettet originalt.

Okei. Da tenker jeg du i bunn og grunn like gjerne kan gå for en emulator (som da har aktiveringsdel for kart, stemmestyring etc.). Sett i lys at disse ikke koster stort lenger, tror jeg du blør på samme mengde penger om du skal kjøpe pinner, kontakter og verktøy løst. Og da må du i tillegg aktivere disse funksjonene selv eller betale noen for aktiveringen.

f.eks: https://www.ebay.com/itm/266005536673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Okei. Da tenker jeg du i bunn og grunn like gjerne kan gå for en emulator (som da har aktiveringsdel for kart, stemmestyring etc.). Sett i lys at disse ikke koster stort lenger, tror jeg du blør på samme mengde penger om du skal kjøpe pinner, kontakter og verktøy løst. Og da må du i tillegg aktivere disse funksjonene selv eller betale noen for aktiveringen.

f.eks: https://www.ebay.com/itm/266005536673

Takk for tips. Hadde i utgangspunktet tenkt til å droppe det, har allerede kjøpt kontaktene og pinnene. Planen var i utgangspunktet å kjøpe en Quadlock skjøtekabel, ordne denne til med Power/ground og CAN High/Low til skjerm og kontroller også få dette aktivert av en kjenning i England jeg har brukt til aktivering av NBT tidligere. Men det jeg var ute etter var tips til hvordan jeg skal koble disse ledningene inn på skjøtekabelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Da kjøper du bare en MQS-tang og klemmer på pinnene på ledningene du bruker? Hunn i den ene enden og hann i den andre?

Kan jeg foreksempel ta CAN High fra kontroller inn på ene siden av adapteret og CAN high fra skjermen inn på andre siden av adapteret? Eller blir dette feil i kretsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EmilR skrev:

Kan jeg foreksempel ta CAN High fra kontroller inn på ene siden av adapteret og CAN high fra skjermen inn på andre siden av adapteret? Eller blir dette feil i kretsen?

K-CAN H/L er i utgangspunktet "dum", så du kan hente deg inn på denne kretsen hvor som helst. Fiber må du du loope riktig så du får inn/ut på rett plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAN er "dum" fordi det er elektriske signaler. Signalene går i alle retninger langs kabelen/kretsen så man kan koble seg på der det passer. MOST er optisk og lyset må følge en gitt veibane, det er følgelig retningsbestemt/enveiskjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

K-CAN H/L er i utgangspunktet "dum", så du kan hente deg inn på denne kretsen hvor som helst. Fiber må du du loope riktig så du får inn/ut på rett plass. :)

Er koblet opp combox i bagasjerommet, så regner med fiberen er i orden. Takk for god hjelp og oppklaring😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare tungvindt å styre med adapterkabel, nesten alle ledningene er de samme uansett. Er kun de få ledningene til hjulet og skjermen du trenger, og ingenting av det originale blir ødelagt.

I den andre tråden din skrev du at bilen hadde hatt CIC fra før, er det to forskjellige biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Det blir bare tungvindt å styre med adapterkabel, nesten alle ledningene er de samme uansett. Er kun de få ledningene til hjulet og skjermen du trenger, og ingenting av det originale blir ødelagt.

I den andre tråden din skrev du at bilen hadde hatt CIC fra før, er det to forskjellige biler?

Var CIC i bilen tidligere, som senere ble tatt ut av neste eier og erstattet med en uoriginal spiller... Hvorfor vet jeg ikke dessverre. Når første cic ble montert så ble det brukt en del strømtyver og rare koblinger som bare var gjort halvveis... Nå tenkte jeg å få det rettet opp, og montert en adapterkabel med disse kontaktene på bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...