Gå til innhold

Dokumentasjon på service?


Skotlando
 Share

Anbefalte innlegg

Gikk igjennom servicehistorikk, og alt er komplett foruten ett punkt, «Vehicle Check», på en service som var utført for ~30K ish km siden. PKK ble også tatt på denne servicen, og verkstedet (Mekonomen) har nullet serviceindikatoren på Vehicle Check når de gjorde dette. Er ikke dette ganske uproft, burde ikke de sjekke slik og ikke bare anta at punktet er PKK?

Leste forøvrig at dette i hovedsak er en visuell inspeksjon for rust. Vil dette kunne avslag på motorskade forsikring?

Endret av Skotlando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva vehicle check innebærer i sin helhet, men du vil kunne få problemer med rustgarantien om denne sjekken ikke er utført og dokumentert etter BMW sine retningslinjer. Jeg måtte skaffe til veie dokumentasjon på en 11 år gammel Mini jeg hadde som var inne for garantiarbeid på gjennomrusting. Så snart dokumentasjonen ble levert på den vehicle check som ikke var tatt hos BMW-verksted, var alt i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er først og fremst mtp. rust "vehicle check" er relevant.

Det har vært litt ulike begrep gjennom tidene og også hvordan de kunne anmerkes i serviceheftet. F.eks. Inspection I og Inspection II i gamle dager. Da ville en slik "inspection" også inneholde bytte av motorolje ++. Enkelte kunne da skrive at "Inspection X" er utført, mens andre krysset av for alle underpunktene (motorolje, bresevæske, etc.). Med et 3. parts verksted og merkespesifikk service kan det sikkert bli noen misforståelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sist gang jeg hadde service merknad på bilen, var det tid for en "lett service" og mener jeg navnet var "vehicle check".

 

Dette var samtidig som jeg skulle ha bilen EU godkjent. Verkstedet sa da at "vehicle check" var veldig likt PKK og inneholdt veldig mye av de samme punktene, så de tok det under ett.

 

Tror jeg betalte noen få hundrelapper ekstra. 

 

Så det kan være at det er derfor du har den historikken @Skotlando 

 

- Om en forskjerm eller en karosseridel har en rustflekk på seg, ser jeg ikke hvordan det skal ha innvirkning på en evt motorskade?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...