Gå til innhold

Injector cleaner


achbarrow
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 330i med ujevn tomgange, ganske sikker på at problemet på denne er dysene. Men som sikkert mange vet er dysene sinsykt dyre… vurderer derfor å bruke injector cleaner, vet noen hvordan dette funker? Altså fungerer det, og er det greit å putte i bensintanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Injektorrens er i utgangspunktet et relativt billig produkt som svært sjeldent vil føre med seg noe skade. Tanken er at ved bruk så vil produktet fjerne/redusere avleiringer som har bygget seg opp i innsprøytningssystemet. Hvis det har rukket å oppså skade/ekstraordinær slitasje så vil tilsetningen ha begrenset/ingen effekt. Bruksanvisningen følger som regel produktet du kjøper.

Jeg tenker at slike produkter først og fremst er mest egnet de stedene i verden med variabel drivstoffkvalitet og egner seg bedre som forebyggende tilsetning enn en fiks når et problem først har inntruffet. Samtidig koster det lite å prøve og har få bakdeler. Ujevn tomgang kan ha flere årsaker. Defekt vanos er også på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev neppå STP 5-i-1 Ultra på en N47, det ble merkbar forskjell. Motoren gikk mye roligere og det ble en helt annen opplevelse på tomgang, men om forbruket og alt det andre det lover tror jeg ikke. Kjøpte samme bare for bensin til en bensinbil, men der merket jeg ingenting. 🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det innimellom på min N53, som hadde litt av det samme som du beskriver. Det kommer av at en (eller flere) dyser er så forurenset i spissen at de ikke holder helt tett i stengt pos. Det medfører at det kan ligge litt uforbrent bensin i sylinderen, som gir ujevn gange ved neste kaldstart. Ganske typisk N53/54 problem.
 

Sammen med en god, lang tur, med litt frisk pedalbruk, så synes jeg dyserens hjalp. Det er også de som har hatt suksess med å ta ut dyser, og rengjøre spissen. 
 

Jeg hadde index -11 dyser (siste revisjon), men heller ikke de likte for mange korte turer. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...