Gå til innhold

Tungstartet bil i kulda 320D E90 M47-TU2D20

Stavmikser
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet glødeplugger og gløderele forrige uke men bilen er fortsatt like tungstartet. Skal det ha noe å si om man bruker Beru GSE101 eller 105 på denne bilen? Fikk opp feilkode 4203.

Tar også veldig lang tid før bilen blir varm innvendig. Kan dette ha noen sammenheng?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du sikker på at kontakten på relé er koblet på skikkelig? 4203 tyder på manglende strøm eller kommunikasjon feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en runde med samme problem tidligere i høst, med min M47. 

Byttet gløderele fra originalt til Beru GSE105. Med dette releet montert ble glødepluggene aldri aktivert, og feilkode 4203 dukket opp. Byttet til et relè fra et annet merke, og problemene forsvant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 6.2.2024 den 21.20, Stavmikser skrev:

Fikk byttet rele og feilkoden forsvant, men fikk opp 4 nye. 4212, 4222, 4232, 4242. Hva er neste man bør sjekke?

Hva ble konklusjonen her? Har samme problem og feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2024 at 9:18 PM, Stavmikser said:

Byttet glødeplugger og gløderele forrige uke men bilen er fortsatt like tungstartet. Skal det ha noe å si om man bruker Beru GSE101 eller 105 på denne bilen? Fikk opp feilkode 4203.

Tar også veldig lang tid før bilen blir varm innvendig. Kan dette ha noen sammenheng?

Takker for svar :)

GSE105 er til N47 motor. Dette fungerer ikke på M47.

Jeg gjorde samme feilen. Etterpå var 3 av 4 nye glødeplugger defekt uten at jeg skal si 100% sikkert at det skyldtes releet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fant ikke ut av det nei. Demonterte manifoldet her om dagen for å prøve og måle meg fram til en feil.

Henger det på greip at jeg måler ca 10V ut av de fire pinnene som går fra gløderele til glødepluggene?

Tenker å prøve å måle på glødepluggene i mørgo hvis feilmonterte rele kan ødelegge plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...