Gå til innhold

Fjører/Senkesett til BMW F30

Share

Anbefalte innlegg

Hei!
Skal kjøpe senkesett til BMW`en ettersom fjørene mine er slitt.
Spørsmålet mitt vedrørende senkesettet er om det er greit og gå over akselvekten for/bak? På nettsidene er de meste senkesettene noen KG over det som står i mitt vognkort...
Blir det noen problemer vis det er over, ville tro at det er bedre og gå over med vekten de tåler enn for lite?
Legger ved bilde av akselvekten og senkesettet jeg vil kjøpe.

Takk for all hjelp på forhånd :)

Skjermbilde 2024-01-13 185741.png

Skjermbilde 2024-01-13 185813.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kapasiteten på fjærene er over kravet i vognkort er ikke noe problem nei. Du kan sikkert gå inn på Eibach sine sider og finne eksakte data for din modell. Det er ofte et skille mellom visse motorvarianter. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Sent svar, men jeg tror det er disse jeg har på min 330e. Gikk igjennom kontroll hos statens vegvesen uten problem. Det er nok sånn som ble sagt tidligere, at fjærene skal holde til mange forskjellige 3 og 4 serier som F30 3-serie, F31 3-serie, F32 4-serie, F33 4-serie, F34 4-serie og jeg tror F35 3-serie (en 3-serie som har ekstra lang wheelbase). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse fjørene er for 330xd. En 320i vil kanskje ha andre fjører pga lavere motorvekt. Maks aksellast i vognkort må du forholde deg til mtp at du ikke kan sette på fjører som er lavere enn dette. Dvs du må ha fjører som tåler maks aksellast bilen er typegodkjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...