tobiasw Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 Har hatt en 2016 BMW X5 40e i 3,5år. Lader hver dag. Plutselig i helgen har lokket ved flere anledninger vært vanskelig å få åpnet. Har kjørt bilen inn i varm garasje to netter for å se om det hjelper med varme i tilfelle is i lokket. Hjalp ikke. Nå får jeg ikke åpnet lokket ved å trykke på det. Trykknappen virker som ellers, men lokket spretter ikke ut. Har låst og låst opp bilen gjentatte ganger, og forsøkt nødåpner i motorrommet uten hell. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å åpne ladeluken?
tobiasw Skrevet Januar 28, 2024 Forfatter Skrevet Januar 28, 2024 Ingen som har opplevd det samme, eller har tips?
Ron Jeremy Skrevet Januar 28, 2024 Skrevet Januar 28, 2024 1 time siden, tobiasw skrev: Ingen som har opplevd det samme, eller har tips? Jeg vet det er et vanlig problem på 40e, men husker ikke DIY prosedyren dessverre.
E.C. Skrevet Januar 28, 2024 Skrevet Januar 28, 2024 Hvis det er tilsvarende luka bak så er den offisielle løsningen å "tvinge den åpen". Du kan evt. prøve med en sugekopp eller to om du ikke har en blodtrykksmåler med mansjett.
///M-ini95 Skrevet Januar 28, 2024 Skrevet Januar 28, 2024 (endret) Er riktig som @E.C. sier, den må tvinges åpen. Et par plastkiler og noe til å beskytte lakken med fungerer også veldig bra. Stor sjans for at noe knekker, så er lurt å bestille både del #3 og #4. Ikke mye detaljert informasjon om hvordan en bytter, og hvorvidt HV bør være skrudd av (trolig ikke). Mulig det holder å ta av hjul og innerskjerm for å komme til skruene som holder låseelementet. Hvis https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2066810 Her menes det at hele forskjermen må ut. Endret Januar 28, 2024 av ///M-ini95 E.C. reagerte på dette 1
tobiasw Skrevet Januar 29, 2024 Forfatter Skrevet Januar 29, 2024 Tusen takk for svar og tips! Jeg skal prøve med plastkiler og tvinge den opp…😊
tobiasw Skrevet Mai 20, 2024 Forfatter Skrevet Mai 20, 2024 Jeg klarte å tvinge den opp og ødela låsen. Måtte bytte låsen hos BMW. Kostet ca 3500kr for å fikses 😕.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå