Gå til innhold

Pirelli P Zero Winter

tsn
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, tommy_sn skrev:

Hei

Noen her med erfaring med Pirelli P Zero Winter piggfrie vinterdekk? Hvordan er det opp mot konkurrentene?

Disse er vel i samme kategori som Michelin Pilot Alpin 5. Jeg har Michelindekkene, og er veldig fornøyd med de, gode på snø og suverene på bar og våt veg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt én sesong med PZero Winter på Taycanen, helt ypperlig vinterdekk, drenerer veldig godt slaps og vann, med friksjon som et noe mer nordisk vinterdekk. Andre lameller for drenering enn Alpin 5 som blir foreslått. Ellers vil jeg slå et slag for Goodyear Ultragrip Performance+ som jeg har nå og hadde på X2'n, sitter godt på snø, drenerer bra, retningsstabilt og har stive dekksider som gjør at det oppfører seg litt som et sommerdekk, med grepet til vinterdekk. Ultragrip ICE3 fra de er det "vanlige" dekket som nå får gode resultater for bl.a. slaps og vann. Merk at Politiet kjører på Ultragrip Performance+ på sine UP-biler, i alle fall her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aksepterer de begrensningene som et kontinentalt vinterdekk setter, så er vel de fleste anerkjente merkene bra sånn sett. Jeg fikk med Michelin Alpin PA4 på F10'en jeg kjøpte i høst, og må bare erkjenne at når det er skikkelig vintervær faller de totalt igjennom. På bar tørr/våt asfalt, (som det jo er mest av her vestpå), så oppleves de imidlertid meget bra. (Men neste gang blir det nordisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på tredje vinteren nå med Pirelli P Zero piggfritt kjøpt i 2021, 225 på alle hjørner. Bakdekkene er nok på siste sesong, de fremme klarer en vinter til.

Har ikke spesielt bra sammenligningsgrunnlag her, men de er greie nok. Kjører man veldig mye på usaltede veier med mye snø og is ville jeg nok valgt noe annet, ihvertfall hvis man har rwd og åpen diff.  Når det har snødd og ikke er brøytet er jeg nødt til å planlegge kjøringen en del, men har aldri stått fast i bakker pga god planlegging og erfaring med å ligge sidelengs.  En urutinert sjåfør ville nok slitt en del under samme forhold. 

Myke sidevegger, så komfortable dekk.  Fine på motorvei også i høye hastigheter, lite støy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...