MTech86 Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Å kjøre med billige minerva 275 lavprofil dekk på vinterføre, er ikke og anbefale (sto på bilen når eg fikk den) er nå på jakt etter smallere dekk med noe høyere profil på 19” felg. Felgene er 664, og er 10” bred. Hva er det smalleste eg kan gå for med tanke på bredden her? Kom gjerne med et tips om gode anbefallinger på dekk også☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Style 664 er 8,5" foran og 9" bak, ikke 10". Det er flere som kjører 245 bredde foran og bak på disse, det går fint på en 9" bakfelg. Av dekk så kan jeg av egen erfaring varmt anbefale Pirelli Ice Zero FR om du skal ha piggfrie dekk. Har de på F11’en i 18" 245 foran og bak, og de er utrolig gode på alt jeg har utsatt de for. MTech86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 664 bakfelgene er bare 9" breie så du kan bruke 245/40/19 både foran og bak. Når det er sagt så så jeg en test der de testet vinterdekk i forskjellige bredder, og forskjellene var minimale. Det var større forskjell mellom forskellige merker i samme dimensjon. MTech86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MTech86 Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 1 time siden, papertiger skrev: Style 664 er 8,5" foran og 9" bak, ikke 10". Det er flere som kjører 245 bredde foran og bak på disse, det går fint på en 9" bakfelg. Av dekk så kan jeg av egen erfaring varmt anbefale Pirelli Ice Zero FR om du skal ha piggfrie dekk. Har de på F11’en i 18" 245 foran og bak, og de er utrolig gode på alt jeg har utsatt de for. Takk for rettelse og tips☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MTech86 Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 1 time siden, E.H.D skrev: 664 bakfelgene er bare 9" breie så du kan bruke 245/40/19 både foran og bak. Når det er sagt så så jeg en test der de testet vinterdekk i forskjellige bredder, og forskjellene var minimale. Det var større forskjell mellom forskellige merker i samme dimensjon. Ja, mulig. Har iallefall dårlige erfaringer med minerva. Det er vel som det meste, en får det en betaler for☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Min 255 vist det er 10 tom felg , ser det er rettet til at felgen er bare 9 tom. Så da vill 245 funke bra. jeg fikk 2 feil på 245 på 10 felg sist eu :)mente dekket var for lite kontra felg. MTech86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Har god erfaring med GoodYear UltraGrip Performance serien som er litt "stivere" dekk, ikke helt "gele" om man ønsker å bevare noe kjøredynamikk på vinteren også. Og Hankook Winter i*cept evo3. MTech86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 22 Share Skrevet Januar 22 Hankook funker bra men faller igjen på spesielle fører. Og er merkbart dårligere på is på sesong 2 men de har fungert over raskende bra ellers. MTech86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MTech86 Skrevet Februar 15 Forfatter Share Skrevet Februar 15 (endret) Tar opp igjen denne, fått tilbud og kjøpe relatict nye pirelli ice zero 245/50/19 vil det ha noe å si om fordekkene er 40 i profil. Har ikke firehjulsdrift, og skal bytte bakdekkene. Endret Februar 15 av MTech86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 10 minutter siden, MTech86 skrev: Tar opp igjen denne, fått tilbud og kjøpe relatict nye pirelli ice zero 245/50/19 vil det ha noe å si om fordekkene er 40 i profil. Har ikke firehjulsdrift, og skal bytte bakdekkene. Må ha samme profil foran og bak når det er samme bredde på dekkene. Skal du bytte alle fire kan du gå opp til 45 profil, men 50 profil vil bli for stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå