Gå til innhold

Tips til piggfritt på 10” vinterfelg?


MTech86
 Share

Anbefalte innlegg

Å kjøre med billige minerva 275 lavprofil dekk på vinterføre, er ikke og anbefale (sto på bilen når eg fikk den) er nå på jakt etter smallere dekk med noe høyere profil på 19” felg. 
 

Felgene er 664, og er 10” bred. Hva er det smalleste eg kan gå for med tanke på bredden her? Kom gjerne med et tips om gode anbefallinger på dekk også☺️

IMG_5895.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Style 664 er 8,5" foran og 9" bak, ikke 10". Det er flere som kjører 245 bredde foran og bak på disse, det går fint på en 9" bakfelg. 
Av dekk så kan jeg av egen erfaring varmt anbefale Pirelli Ice Zero FR om du skal ha piggfrie dekk. Har de på F11’en i 18" 245 foran og bak, og de er utrolig gode på alt jeg har utsatt de for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

664 bakfelgene er bare 9" breie så du kan bruke 245/40/19 både foran og bak.
Når det er sagt så så jeg en test der de testet vinterdekk i forskjellige bredder, og forskjellene var minimale. Det var større forskjell mellom forskellige merker i samme dimensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Style 664 er 8,5" foran og 9" bak, ikke 10". Det er flere som kjører 245 bredde foran og bak på disse, det går fint på en 9" bakfelg. 
Av dekk så kan jeg av egen erfaring varmt anbefale Pirelli Ice Zero FR om du skal ha piggfrie dekk. Har de på F11’en i 18" 245 foran og bak, og de er utrolig gode på alt jeg har utsatt de for.

Takk for rettelse og tips☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

664 bakfelgene er bare 9" breie så du kan bruke 245/40/19 både foran og bak.
Når det er sagt så så jeg en test der de testet vinterdekk i forskjellige bredder, og forskjellene var minimale. Det var større forskjell mellom forskellige merker i samme dimensjon. 

Ja, mulig. Har iallefall dårlige erfaringer med minerva. Det er vel som det meste, en får det en betaler for☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med GoodYear UltraGrip Performance serien som er litt "stivere" dekk, ikke helt "gele" om man ønsker å bevare noe kjøredynamikk på vinteren også. Og Hankook Winter i*cept evo3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tar opp igjen denne, fått tilbud og kjøpe relatict nye pirelli ice zero 245/50/19  vil det ha noe å si om fordekkene er 40 i profil. Har ikke firehjulsdrift, og skal bytte bakdekkene. 

Endret av MTech86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MTech86 skrev:

Tar opp igjen denne, fått tilbud og kjøpe relatict nye pirelli ice zero 245/50/19  vil det ha noe å si om fordekkene er 40 i profil. Har ikke firehjulsdrift, og skal bytte bakdekkene. 

Må ha samme profil foran og bak når det er samme bredde på dekkene. Skal du bytte alle fire kan du gå opp til 45 profil, men 50 profil vil bli for stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...