Gå til innhold

225 xe el-motorinnkobling


PerE39
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 225 xe 2018-modell.  Fin bil!  Hva gjør man når glatta og motbakkene kommer?  Har jeg forstått det riktig at det da gjelder å ikke ha kjørt for langt med Max e-drive slik at batteriet er for tomt?  Har sett for meg at det kunne vær en rest igjen slik at man har 4WD i knipa, men tror jeg opplevde at slik er det ikke.  Relevant å spare strøm til motbakken er der?  Fint om noen kan fortelle om erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En "ME-komponent" defekt.  Kostet 60.000 kr.  Seksti tusen.  Deretter 2 dager på Bavaria.  Problemet løst.  Kostet vel omlag 100.000 kr å utbedre.  Da var det greit å ha pluss-forsikring!  Noe påfallende at dette skulle inntreffe etter bare 42.000 km.  Og tre måneder etter garantiutløp.  Vel, hadde altså -pluss-forsikring, egenandel 8.000.  Kan vel være å anbefale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, PerE39 said:

En "ME-komponent" defekt.  Kostet 60.000 kr.  Seksti tusen.  Deretter 2 dager på Bavaria.  Problemet løst.  Kostet vel omlag 100.000 kr å utbedre.  Da var det greit å ha pluss-forsikring!  Noe påfallende at dette skulle inntreffe etter bare 42.000 km.  Og tre måneder etter garantiutløp.  Vel, hadde altså -pluss-forsikring, egenandel 8.000.  Kan vel være å anbefale...

Eg veit ikkje om eg skal le eller grine.. Bra det ordna seg for deg, kjipt for oss andre som må vere med å betale på økte forsikringspremiar pga. bilar som er unødig komplekse og av tvilsom kvalitet.

Bilen min har gått 335tusen, eg trur ikkje det har blitt skifta dela for 100.000kr til sammen, kanskje om alle slitedelar og olje reknast med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...