Gå til innhold

Maks potensialet for e92 325d m57


Ojo
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e92 325d stage 3 og lurer på hvor jeg bør ta bilen for en ny tune med dyno og hva maks potensialet er med oppsettet som er på bilen nå.

Hybrid turbo, 535d dyser, r90, darkside intercooler, forsterka ventilfjører, downpipe/custom eksos og xhp stage 3.

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt dette som en "tuningpakke" eller har du handla deler litt her og der?  Hvem har laget softwaren du har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Hpi said:

Har du kjøpt dette som en "tuningpakke" eller har du handla deler litt her og der?  Hvem har laget softwaren du har nå?

Bilen ble kjøpt med oppsettet som sitter på, har blitt opplyst at den er tunet fra en i Finland som er m57 spesialist og data logger sendt ned til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ojo skrev:

Bilen ble kjøpt med oppsettet som sitter på, har blitt opplyst at den er tunet fra en i Finland som er m57 spesialist og data logger sendt ned til han.

Spennende prosjekt, hold oss oppdatert. Jeg hadde en e39 530Dat med steg 4 fra TRF. ca 350hk og 700nm.  Større turbo og større dyser og større intercooler, brukte original r70 pumpe. Fikk bygget automatkasse som skulle tåle dette. Et av tingene jeg måtte følge med på var eksostemperatur. Hadde eksostempmåler og så slapp jeg gassen på 900-1000°. Dette har du sikkert kontroll på men jeg husker TRF sa engang med disse motorene at når du drar den veldig langt med trimming så vil muligheten til å bli kvitt varme til slutt bli en begrensning. Vet ikke hvor denne grensen går og det finnes vel vanninnsprøytning etc for å hjelpe på problemet.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Hpi said:

Spennende prosjekt, hold oss oppdatert. Jeg hadde en e39 530Dat med steg 4 fra TRF. ca 350hk og 700nm.  Større turbo og større dyser og større intercooler, brukte original r70 pumpe. Fikk bygget automatkasse som skulle tåle dette. Et av tingene jeg måtte følge med på var eksostemperatur. Hadde eksostempmåler og så slapp jeg gassen på 900-1000°. Dette har du sikkert kontroll på men jeg husker TRF sa engang med disse motorene at når du drar den veldig langt med trimming så vil muligheten til å bli kvitt varme til slutt bli en begrensning. Vet ikke hvor denne grensen går og det finnes vel vanninnsprøytning etc for å hjelpe på problemet.

Jo takk, ja ganske spennende prosjekt på e39n, lever den fortsatt idag?
 

oppdateringer kommer :)

 

men ja eksostemp er noe jeg følger med på men har også ikke peiling på hvor grensen går så håper på å få mer forståelse nå som jeg får snakket med tuner som har mye bedre kompetanse enn meg da dette blir mitt første prosjekt på diesel😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ojo skrev:

Jo takk, ja ganske spennende prosjekt på e39n, lever den fortsatt idag?
 

 

Jeg solgte den i 2017, hadde kontakt med det jeg tror var eier nr 2 etter meg i 2019 i forbindelse med å nedgradere den til steg 2 for EU kontroll men etter dette er jeg usikker hvilen skjebne den fikk. Den ble EU godkjent i 2019 og er registrert vraket i 2021 men om noe av motor og girkasse lever videre i en annen bil vet jeg ikke.  Karosseriet var begynt å bli slitt på den, tror den hadde rulla ca 380.000km da jeg solgte den.  Hadde en tråd om den her, mangler litt bilder på de første sidene men hvis du trykker på de tumbnailene så ligger bildene der fremdeles. 

530Dat E39, 350Hp@700Nm TRF steg 4 - BMW-prosjekter - Bimmers.no | BMW Forum

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg solgte den i 2017, hadde kontakt med det jeg tror var eier nr 2 etter meg i 2019 i forbindelse med å nedgradere den til steg 2 for EU kontroll men etter dette er jeg usikker hvilen skjebne den fikk. Den ble EU godkjent i 2019 og er registrert vraket i 2021 men om noe av motor og girkasse lever videre i en annen bil vet jeg ikke.  Karosseriet var begynt å bli slitt på den, tror den hadde rulla ca 380.000km da jeg solgte den.  Hadde en tråd om den her, mangler litt bilder på de første sidene men hvis du trykker på de tumbnailene så ligger bildene der fremdeles. 

530Dat E39, 350Hp@700Nm TRF steg 4 - BMW-prosjekter - Bimmers.no | BMW Forum

 

Aha, motor trur jeg sterk lever i en sedan som en kollega meg eier, han hugget en vogn og flytter motor og gir over. Mener han har oppgradert til større turbo også. TRF er involvert på Tuning på den enda. Så den er i gode hender. 
Den er nå konvertert til manuell kasse. 
pen velholdt sedan vell og merke (ikke Harry bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, skoglund skrev:

Aha, motor trur jeg sterk lever i en sedan som en kollega meg eier, han hugget en vogn og flytter motor og gir over. Mener han har oppgradert til større turbo også. TRF er involvert på Tuning på den enda. Så den er i gode hender. 
Den er nå konvertert til manuell kasse. 
pen velholdt sedan vell og merke (ikke Harry bil)

Den hadde større turbo fra TRF,  jeg kjøpte med det største kompressorhuset så den var litt treig i oppspoling men var desto bedre når den fikk opp dampen og den mistet aldri pusten slik mindre turboer gjør..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skoglund skrev:

Jeg skal spørre han om reg nr på vogna , men hvor mange Trf trimma stv med 350hk er det bygget:) 

Ja gjør det, gøy om motor lever videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...