Spenz84 Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 Hei, noen her som har erfaring med feilkode (4bc1 signal to high or to low.) Har bytta luftmengdemåler map sensor, turbo, har dpf delete, egr delete. Har nullstilt (reset adaptions) men kommer feil igjen i ista. DDE blir gul. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 Har du feilsøkt med ista? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 27 Forfatter Share Skrevet Januar 27 Ja da får jeg bare opp 4bc1, klarer å slette feilen men etter en kjøretur er den tilbake. Feilen vises på luftmengdemåler, men har prøvd med 3 forskjellige nå så er nok ikke den som er synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 Hva sier testplan da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 27 Forfatter Share Skrevet Januar 27 At jeg må resette adaption values etter bytte av luftmengdemåler, har gjort dette. Kan også teste signal med oscilloscop men har ikke sånt tilgjengelig. Står litt fast nå. Fikk opp high emissions en gang tidligere også men det var før egr delete. Vet ikke om det er noe sammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 Når du har EGR delete så vil luftmengden bli for høy i forhold til det ECU forventer. EGR resirkulerer en viss mengde eksos men nå er denne erstattet med ren luft. Hva sier live data om forventet luftmengde vs målt luftmengde på tomgang? Er EGR delete tatt høyde for i tuningfil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 27 Forfatter Share Skrevet Januar 27 Jeg kjøpte bilen tunet, da var egr og dpf aktivt. Tømte filter og tunet deretter bilen på nytt med egr og dpf delete. Trodde dette skulle løse problemet men er like langt. Jeg merka da jeg bytta mapsensor at det virket å være mye gørr i manifolden, kan dette kanskje være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 En ting er egr delete. En annen ting om det er justert i tuningen at uten egr, så får du mer luft, slik hpi sier. Feilen er kanskje der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 27 Forfatter Share Skrevet Januar 27 Egr var aktiv på forrige Tuning, samme problem da. Vil jo tro at dette er tatt høyde for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 27 Share Skrevet Januar 27 (endret) Du bør i hvert fall få lest ut live data slik at du vet om luftmengde er for lav eller for høy, kanskje du har feil på kabling fra MAF slik at ECU leser luftmengde til 0? Feil på veivhusventilasjon kan også gå feil målt luftmengde. Endret Januar 27 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 27 Forfatter Share Skrevet Januar 27 Skal sjekke mer i morgen, kommer med mer data da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spenz84 Skrevet Januar 28 Forfatter Share Skrevet Januar 28 Var inne å sjekka adapsjoner, de ligger enda på 0 så virker ikke som den klarer lese av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå