Epett11 Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 Heisann godtfolk 😃 Jeg er helt ny her på forumet, men mange års Bmw eier.. Har en X5 E70 2008 mod, som brått ikke ville starte.. -Kona skulle ut et ærend, startet opp og rygget ca 1 m før den spratt i park, og ikke starter mer.. Jeg målte batteriet og synes det var lav spenning - Byttet uten hell.. når jeg byttet batteri, så var det en merkelig lyd i releet i bagasjerommet. -Byttet uten hell.. byttet nettop Gløderelé og glødeplugger, (samt olje og filter, når jeg først var igang) Den starter fremdeles ikke.. Ingen feillamper vises, den bare står og kimer og kimer… ideér? Før jeg blir gal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 Mål motstand på dyser. Skal ikke se vekk fra at nr 5 eller 6 har tatt kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 Takk for svar. Korrekt måte og måle dyse, er? Skru den ut og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 (endret) Du plugger ut kontakta og måler på den delen som sitter igjen i bilen/motoren. Multimeter på motstand (ohm). Noter ned verdiene. De skal være rimelig like. Ellers er det en god ide å lese ut feilkoder. Endret Mars 5 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 Isee, takk for tips, det gjøres NU. Men feilkoder har jeg ikke verktøy til å lese av. Og x5 e70 aut. Er ikke dritsmidig å få til verksted når ikke den går for egen maskin heller🫣 håpa her, bare at noen hadde samme bil med samme problem, forrige uke😂 er så sykt irriterende au.. var ‘’sikker’’ på at det måtte være glødeplugger og relé jeg….. fikk opp glødelampe en god stund før den takket for seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 Er nok ikke så enkelt nei. BMW etter år 1995 må du fort ha diagnoseverktøy for å feilsøke, eller betydelig systemkunnskap for å feilsøke relevante enkeltkomponenter. Det er heller ikke slik at tilsynelatende likt problem hos noen andre har samme årsak eller løsning som det du har, så det å kaste deler på bilen basert på andres suksesshistorier er en heller tvilsom og dyr strategi. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 6 Forfatter Share Skrevet Mars 6 Kjøpte meg en Obd scanner, og har fått opp følgende feilkoder: -P14A7 -P1427 -P2620 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 P260-Throttle-valve actuator, activation: Open circuit P14A7-Diesel particulate filter: Exhaust gas pressure above maximum value, filter very heavily loaded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 6 Forfatter Share Skrevet Mars 6 Og dette er nok til at bilen nekter og starte?🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 Hvis dpf er pottetett så er det mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 6 Forfatter Share Skrevet Mars 6 den er jo så smidig å få ut også🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 Vet ikke om du kan lese av trykk før dpf under startforsøk med feilkodeleseren du kjøpte? Om du får løsnet dpf nok (sitter vel rett ved turbo på den) så får du i alle fall testet om det er der det ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epett11 Skrevet Mars 13 Forfatter Share Skrevet Mars 13 Har nå tatt ut DPF, og driver å prøver å rense den. Men spørsmål!? - Hvis jeg skjærer ut allt driten inni og monterer en tom ‘’Dpf’’ (Ja jeg vet det ikke er lov og miljøblabla) men jeg gir flate faen i mdg og thunberg og hele greia.. -HVIS dette gjøres, hva skjer med sensorer og elektronikken? Hvordan kan man evt. slette dette? Er det mulig for meg -Amatøren, og få slettet dette da? Starter den i det heletatt uten innmat i DPF? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå