Gå til innhold

Feil på baklys venstre side på BMW E60, 525dA, 2008 mod.


superduper
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg byttet baklyspærene (Osram) på begge sider, tilsammen 8 stk. for ca 14 dager siden. Feilmeldingene har vært fraværende og alle lysene har fingert fint, inntil i går... 

Da kom de samme feilmeldingene som jeg fikk tidligere om at først en og så etterhvert de fire baklyspærene bak på venstre side ikke fungerer. Etter stopp og senere start fungerte de alle, men etter en stund kom feilmelding om at en av dem ikke fungerer...

Noen som forstår seg på dette, om dette kan skyldes en kontaktfeil eller er det noe annet?

IMG_9910.jpeg

  1. superduper

    På kjøreturen i dag kom kun varsellampen for "Reversing light left failure!" på...

    IMG_9925.jpeg

  2. superduper

    Feilmeldingene stemmer, altså f.eks. at når det står på feilmeldingen at det er feil på blinklysene på venstre side bak så virker de ikke (på venstre side bak). 

    Pærene er nylig skiftet til helt nye Osram. De virker innimellom helt som normalt og så kommer det plutselig feilmeldinger, på det ene eller det andre, eller på alle fire på venstra side bak. I dag er det fortsatt samme feilmelding som på siste bilde over (Reversing light left failure!).

    Noen som vet hva som kan være årsaken til at baklysene på venstre side bak "kommer og går"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kabling, kontakter og pinner. Det er ikke uvanlig at det irrer og skaper dårlig kontakt samt at det dårlig jording fra frabrikk. Jeg har selv skiftet begge mine pæreholdere som har inkl. ekstra jordingsledning ferdig med pinne på, settes rett i eksistrende jordingskinne.
Hovedproblemet mitt var at jeg fikk feilmeldinger på lys selvom alt virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar! Ja når du sier det så har jeg jo skiftet pæreholder på høyre side bak for mange år siden med ekstra jordingsledning, hadde vel noe lignende problem da, det burde jeg ha tenkt på. Ikke usannsynlig at det er noe med det. Skal se på det, takk 👍😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett gjennom flere nettbutikker, men finner ingen som selger kun pæreholder til venstre baklys til min E60, 525dA, 2008 modell...

Noen som vet hvor man får kjøpt en ny sånn pæreholder med ekstra jordledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, har nå sett hos begge, men ser ikke at de har denne pæreholderen (heller ikke med ekstra jording som jeg ønsker)...

Kanskje de likevel har hvis jeg ringer dem i morgen. Får prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, superduper skrev:

Nå har jeg sett gjennom flere nettbutikker, men finner ingen som selger kun pæreholder til venstre baklys til min E60, 525dA, 2008 modell...

Noen som vet hvor man får kjøpt en ny sånn pæreholder med ekstra jordledning?

Dele nr: Koed.no   63217361881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg loddet på en jordledning selv og skrudde den fast til jording. Det ser ut til å fungere så langt. Feilmeldingene ble borte og alle lys fungerer nå. Får se om det vedvarer 😃

IMG_9947.jpeg

Endret av superduper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...