AndyX5 Skrevet April 2 Share Skrevet April 2 BMW X5 E53 2001 Virker som om bilen ikke går i gir (automat), bilen mistet kraft under kjøring, ingen ulyd, lukt etc. Bilen starter men når jeg setter i drive eller rev. Så skjer det ingen ting. Jeg mistenker at det er en føler eller noe annet elektronisk, da jeg får feilmelding 1E30 boost pressure control- or boost pressure controller og av og til 3505 DDE: Glow plug or glow plug system (Glow plug system - glow plug or glow-plug relay). Ved "manuell giring" går den kun opp til 3 i dashbordet ( normalt 5). Samt feil på abs sensor. Ladetrykk sensoren på bildet er byttet! Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Byttet til original sensor? Ville tatt med bilen til et verksted/noen med skikkelig utstyr for diagnose. Det lønner seg nok vanligvis før man begynner å hive deler på biler basert på delvis gjetting. På mer generell basis vil ikke bilen regenerere når du har feilkoder relatert til motor så i teorien kan DPF være tett feks. AndyX5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Denne motoren har ikke DPF, men kommentaren din stemmer ellers, @Kvasi. Men denne motoren har jo en god del vakuum slanger, så det kan absolutt være feil der også, i tillegg til defekt trykksensor. AndyX5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 2 minutter siden, Otis skrev: Denne motoren har ikke DPF, men kommentaren din stemmer ellers, @Kvasi. Men denne motoren har jo en god del vakuum slanger, så det kan absolutt være feil der også, i tillegg til defekt trykksensor. Vakuum slanger kan stelle i stand mye tull, husker godt det fra mine SAAB turbo dager. Krakelerte vakuum slanger eller slanger som hadde sprukket i ende hvor dem var festet til sensorer, eller boostcontroller førte til at bil mistet ladetrykk , gikk i nødmodus osv. Skiftet til silikon slanger, holdt lenger enn vanlige vakuum slanger, og løste problemet i en gammel turbo Saab i hvert fall. AndyX5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyX5 Skrevet April 3 Forfatter Share Skrevet April 3 Takk for konstruktiv info og tips, starter i første omgang med vakum slangene, trykkomformer. Ser litt slitne ut de slangene. Funker ikke dette så får jeg bite i gresset og la verksted feilsøke for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyX5 Skrevet April 10 Forfatter Share Skrevet April 10 Da fant jeg ihvertfall en slange som var "over råtten". Denne er nå byttet. Fikk bort 1E30 feilkoden. Dessverre fortsatt ikke noe drakraft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå