Gå til innhold

Ingen drakraft


 Share

Anbefalte innlegg

BMW X5 E53 2001

 

Virker som om bilen ikke går i gir (automat), bilen mistet kraft under kjøring, ingen ulyd, lukt etc. Bilen starter men når jeg setter i drive eller rev. Så skjer det ingen ting. Jeg mistenker at det er en føler eller noe annet elektronisk, da jeg får feilmelding 1E30 boost pressure control- or boost pressure controller og av og til 3505 DDE: Glow plug or glow plug system (Glow plug system - glow plug or glow-plug relay).

 

Ved "manuell giring" går den kun opp til 3 i dashbordet ( normalt 5). 

 

Samt feil på abs sensor.

Ladetrykk sensoren på bildet er byttet!

 

Noen som har vært borti dette?

 

 

20240323_112510.jpg

20240320_131357.jpg

20240320_131328.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til original sensor?
Ville tatt med bilen til et verksted/noen med skikkelig utstyr for diagnose. Det lønner seg nok vanligvis før man begynner å hive deler på biler basert på delvis gjetting.

På mer generell basis vil ikke bilen regenerere når du har feilkoder relatert til motor så i teorien kan DPF være tett feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren har ikke DPF, men kommentaren din stemmer ellers, @Kvasi.

Men denne motoren har jo en god del vakuum slanger, så det kan absolutt være feil der også, i tillegg til defekt trykksensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Denne motoren har ikke DPF, men kommentaren din stemmer ellers, @Kvasi.

Men denne motoren har jo en god del vakuum slanger, så det kan absolutt være feil der også, i tillegg til defekt trykksensor.

Vakuum slanger kan stelle i stand mye tull, husker godt det fra mine SAAB turbo dager. Krakelerte vakuum slanger eller slanger som hadde sprukket i ende hvor dem var festet til sensorer, eller boostcontroller førte til at bil mistet ladetrykk , gikk i nødmodus osv. Skiftet til silikon slanger, holdt lenger enn vanlige vakuum slanger, og løste problemet i en gammel turbo Saab i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktiv info og tips, starter i første omgang med vakum slangene, trykkomformer. Ser litt slitne ut de slangene.

Funker ikke dette så får jeg bite i gresset og la verksted feilsøke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg ihvertfall en slange som var "over råtten". Denne er nå byttet. Fikk bort 1E30 feilkoden.

Dessverre fortsatt ikke noe drakraft

20240410_122834.jpg

20240410_122847.jpg

20240410_123222.jpg

20240410_131244.jpg

20240410_131303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...