Gå til innhold

Jekking/løfting av bil bmw f11


Sanderkl
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw f11 2012 mod.

Har bmw noe form for modus du setter bilen i når du foreks skal bytte dekk, løfte/jekke opp bilen? Evt hvor finner jeg det?

sliter hver gang etter jeg har løfta bilen att luftbelgene kødder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

I utgangspunktet ikke. Bil skal regulere seg til normal høyde relativt raskt etter å ha blitt satt i bakken. Eventuelt så fort tenning/motor skrues på. 

 

Med meg gjør den ikke det, bruker ta lang tid før det skjer noe som helst, den bytter også mellom hvilken side den skal slutte å funke på hver gang man løfter bilen😅 tenning å motor kan være på lenge uten noe skjer, så bare ut av det blå dagen etter kan det være iorden liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg så begynner kompressoren å gå etter at jeg er ferdig å bytte dekk og skrur på tenningen. Den justerer seg selv. Har du ISTA diagnose software så kan du jo slippe ut luften av belgene og kjøre den opp igjen, da bør den i hvertfall sette seg på korrekt høyde. Ellers er jo sjekk av sensorene som er nevnt her, et godt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dopus skrev:

hos meg så begynner kompressoren å gå etter at jeg er ferdig å bytte dekk og skrur på tenningen. Den justerer seg selv. Har du ISTA diagnose software så kan du jo slippe ut luften av belgene og kjøre den opp igjen, da bør den i hvertfall sette seg på korrekt høyde. Ellers er jo sjekk av sensorene som er nevnt her, et godt forslag.

Sjekket sensorene nå, samt stagene, ingenting å si på de. Hvordan ser symbole ut til kompressoren slik jeg kan finne sikringen? Bilen har blitt kjørt litt uten den har løfta seg igjen. Kun ene siden som er luft i og da må vell kompressor fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, E.C. skrev:

Ja og nei, les av livedata for å se om bilen får med seg at høyden er feil. 

Har ikke diagnose eller software til å gjøre slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje på tide å vurdere det? Visuell sjekk er alltid bra, men man kommer ikke lange veien uten noe form for diagnoseverktøy på en såpass moderne bil. Den generasjonen er langt forbi triksene om å koble fra batteriet i et kvarter eller dra ut en sikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...