Toga Skrevet Mai 4 Share Skrevet Mai 4 (endret) Det lekker mye vann inn i bilen. Ser ut som det kommer fra bakre høyre hjørnet på panoramataket. Har sjekka drenering i alle 4 hjørnene og alle er helt åpne. Noen tanker om hva som er problemet? Finner en del videoer på nett, men alle nevner dreneringa. Det er aom sagt i orden. Endret Mai 4 av Toga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Mai 4 Share Skrevet Mai 4 57 minutes ago, Toga said: Det lekker mye vann inn i bilen. Ser ut som det kommer fra bakre høyre hjørnet på panoramataket. Har sjekka drenering i alle 4 hjørnene og alle er helt åpne. Noen tanker om hva som er problemet? Finner en del videoer på nett, men alle nevner dreneringa. Det er aom sagt i orden. Hvor opplever det blir vått? Har du testet panaromataket og sett om det lekker når du heller vann på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toga Skrevet Mai 4 Forfatter Share Skrevet Mai 4 Spyler vann over taket så renner vann fra et eller at sted i hjørnet der skinna til panoramataket slutter. Nikka ned taktrekket og kikka samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 4 Share Skrevet Mai 4 Da har kanskje dreneringsslangen hoppet av kassetten. Du må nok av med hele trekket for å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toga Skrevet Mai 5 Forfatter Share Skrevet Mai 5 15 timer siden, E.C. skrev: Da har kanskje dreneringsslangen hoppet av kassetten. Du må nok av med hele trekket for å se. Jeg ser fint der slangen er koblet til, renner fint vann derfra og ut. Heller vann i passe mengder dreneres vannet uten drama. Overraskende nok er det når soltaket er igjen spyler taket. Hvotdan så mye vann sniker seg inn skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 5 Share Skrevet Mai 5 6 timer siden, Toga skrev: Jeg ser fint der slangen er koblet til, renner fint vann derfra og ut. Heller vann i passe mengder dreneres vannet uten drama. Overraskende nok er det når soltaket er igjen spyler taket. Hvotdan så mye vann sniker seg inn skjønner jeg ikke. kan pakning ha krympet gjennom årene så den gliper nok til at det blir for mye for drenering ? har du blåst drenering med trykkluft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toga Skrevet Mai 6 Forfatter Share Skrevet Mai 6 16 timer siden, Ingvaldsen skrev: kan pakning ha krympet gjennom årene så den gliper nok til at det blir for mye for drenering ? har du blåst drenering med trykkluft Nei. Kun helt vann oppi rundt og spylt taket med hageslangen. Tok ut bakre dreneringsrør for å fjerne evmøkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjeggefjes Skrevet August 9 Share Skrevet August 9 Det er ganske lett å bytte pakningen rundt soltaket. Det er bare å rive av den gamle, rengjøre godt og lime på den nye pakningen. Du trenger ikke demontere soltaket for å klare dette. Ett annet sted kan være festepunktet til evt tak rails. Jeg har hatt lekasjer begge plasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå