GÃ¥ til innhold

Innbrudd i F11


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Hadde innbrudd i min F11 her for noen uker siden 🤬 Noen har brutt seg inn i løpet av natten og stjålet rattet. De har også revet opp midtkonsollen, men ser tilsynelatende ikke ut til at de har tatt noe. Bilen står nå på verksted, men de sier også at de ikke har funnet noe manglende i midtkonsollen. Noen som vet hva de har vært etter her, og noe verkstedet bør se etter?

 

2.png

1.png

Endret av Skotlando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sånnsynlig hadde de dårlig tid. De pleier å ta alt av ECU’er:

Ratt, ICM, Skjerm og HeadUnit. Spesielt i Nederland og Belgia blir mange F-serie BMW-er tatt nå. Om du har Comfort Access anbefaler jeg å oppbevare nøkler på trygt sted.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde F-biler var litt for gamle for dette tullet nå. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
1 hour ago, awt said:

Og jeg som trodde F-biler var litt for gamle for dette tullet nå. 😳

Nei, greier er at er sikkerheten er lavt, enten kommer de inn via ett hull i døra uten å utløse alarmen eller via vindu.


ICM kan selges for 200-300 euro, ratt for 500+, headunit for 400+, skjerm (ikke på f1x da) for 200 circa.

tar mindre enn 15 minuter å tømme en F-serien og de er fortsatt popular i øst og sør-Europas, så det tar ikke langt å tjene 10000 til 15000 kroner.  Ta 4 biler per natt og du er opp i gjennomsnitt månedslønn etter skatt…

Det er også litt ond sirkel om folk velger å reparere selv fordi forsikring sier den er totalskadet… Folk får kontantoppgjør og kjøper de enhetene fra EBay 😕 sjansen er faktisk stor at du kjøper din egen enheter tilbake…

 

 

 

edit: Jeg ser ikke glass, så kom de inn via et hull eller har de stått foran døra og fanget opp nøkkelsignalet? 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...