iittala Skrevet Mai 26 Share Skrevet Mai 26 (endret) Ja, det ser jeg jo nå at står her 🤦♂️. Er det ikke mulig å komme til skiven nå med wisegrip-tang/rørtang og vri på den? Edit: eventuelt dunke en meisel eller et skrujern mellom skive og travers? Endret Mai 26 av iittala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkenoob Skrevet Mai 26 Forfatter Share Skrevet Mai 26 3 timer siden, iittala skrev: Er det ikke mulig å komme til skiven nå med wisegrip-tang/rørtang og vri på den? Edit: eventuelt dunke en meisel eller et skrujern mellom skive og travers? Prøvde alt dette, men hadde ikke nubbesjangs, den satt som sveiset fast. 😫 Men i kveld fikk jeg den endelig ut! Kuttet først et spor i boltene før jeg deretter prøvde å skru med flattjern, men de var helt umulige å rikke, selv med oppvarming og WD-40. Boret også hull i den ene skiven, men siden jeg ikke kom skikkelig til, så ble det en upraktisk vinkel på hullet, og jeg fikk ikke brukt de uttrekker-bitsene jeg hadde planlagt å prøve. Den andre skiven kom jeg ikke til med bor i det hele tatt. Til slutt brukte jeg butanbrenner for å varme opp, og så kjøle ned, tre ganger, før denne til slutt ble dagens helt: Det smalt noe voldsomt da det endelig løsnet, så det satt skikkelig! Men herregud så deilig! Da var det også enkelt å montere ny bærearm, og nå er bilen klar til kontroll. Igjen, tusen tusen hjertelig takk for alle gode tips og triks her i tråden. Det er helt enestående. Og så vil jeg rose alle som har svart her, det er ingen selvfølge på et internettforum at alle er så høflige, hyggelige og behjelpelige – så det setter jeg veldig stor pris på, og det er et testament til et veldig godt miljø her på forumet. E.C., Otis, *MrB* og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 26 Share Skrevet Mai 26 Alt for mange tråder ender opp uten noe konklusjon, så takk til deg også, for å oppdatere med hva som ble løsningen hos deg. Dette hjelper fort neste mann som sitter med samme problem Mekkenoob, KMT og uglefossen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå