Gå til innhold

(E60) Bore ut rester av bærearmsbolt

Mekkenoob
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det ser jeg jo nå at står her 🤦‍♂️.

Er det ikke mulig å komme til skiven nå med wisegrip-tang/rørtang og vri på den?

Edit: eventuelt dunke en meisel eller et skrujern mellom skive og travers?

Endret av iittala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, iittala skrev:

Er det ikke mulig å komme til skiven nå med wisegrip-tang/rørtang og vri på den?

Edit: eventuelt dunke en meisel eller et skrujern mellom skive og travers?

Prøvde alt dette, men hadde ikke nubbesjangs, den satt som sveiset fast. 😫

Men i kveld fikk jeg den endelig ut! 

Kuttet først et spor i boltene før jeg deretter prøvde å skru med flattjern, men de var helt umulige å rikke, selv med oppvarming og WD-40.

Boret også hull i den ene skiven, men siden jeg ikke kom skikkelig til, så ble det en upraktisk vinkel på hullet, og jeg fikk ikke brukt de uttrekker-bitsene jeg hadde planlagt å prøve. Den andre skiven kom jeg ikke til med bor i det hele tatt.

Til slutt brukte jeg butanbrenner for å varme opp, og så kjøle ned, tre ganger, før denne til slutt ble dagens helt:

image.png.2d92f9678009053eb4384e5755707baa.png

Det smalt noe voldsomt da det endelig løsnet, så det satt skikkelig! Men herregud så deilig! Da var det også enkelt å montere ny bærearm, og nå er bilen klar til kontroll.

Igjen, tusen tusen hjertelig takk for alle gode tips og triks her i tråden. Det er helt enestående. Og så vil jeg rose alle som har svart her, det er ingen selvfølge på et internettforum at alle er så høflige, hyggelige og behjelpelige – så det setter jeg veldig stor pris på, og det er et testament til et veldig godt miljø her på forumet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange tråder ender opp uten noe konklusjon, så takk til deg også, for å oppdatere med hva som ble løsningen hos deg. Dette hjelper fort neste mann som sitter med samme problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...