Enes Yakici Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Hei. Som emnen beskriver så har jeg et problem med håndbremsen på bmwen. Bilen det gjelder er en F01 730D Elektriske håndbremsen fungerer men jeg får opp feilkode i bilen om at det er begrenset funksjon. Leste av med obd leseren min og der får jeg opp følgende feil. Se bildet. Regnet med at den mente at jeg har et problem med bryteren til brekket og skiftet da denne med ny del. Slettet feillager men igjen på første forsøk når jeg skulle teste den så skjer det samme igjen og får opp samme feilkode. Noen som har noe formening om hva som er galt? Alle pinner ser inntakte ut og er hele. Ingen korrosjon verken på brytere eller ledninger. Bremsen fungerer men får opp denne feilkoden. autohold er også inntakt og fungerer som normalt. Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Leser feilkoden som feil på lys i knappen jeg. Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 49 minutter siden, E.C. skrev: Leser feilkoden som feil på lys i knappen jeg. Men når jeg aktiverer håndbremsen så kommer det lys på lampen som er der? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Mulig den fortsatt funker, men faller utenfor den normale toleransen? Jeg hadde prøvd å lese av med mer BMW-spesifikt utstyr, for å se om man får opp bedre kodebeskrivelse. Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 5 minutter siden, E.C. skrev: Mulig den fortsatt funker, men faller utenfor den normale toleransen? Jeg hadde prøvd å lese av med mer BMW-spesifikt utstyr, for å se om man får opp bedre kodebeskrivelse. Takk for tips. Skal forsøke å se om noen i nærheten kan hjelpe meg. Kanskje det kan hjelpe å lese av verdier på bryteren for å se om den ligger innenfor de riktige toleransene?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 (endret) 480526 Button, parking brake: function lighting, voltage supply emf_01 Parking brake. 480526 Parking brake button function indicator light, line disconnection emf_10 Parking brake. Serviceplan for emf_01: Sjekk kontakten på parkeringsbremseknappen for sikker passform, bøyde kontaktstifter og korrosjon. 1. Hvis ingen feil blir funnet, utfør en linjekontroll i henhold til koblingsskjemaet. 2. Hvis ingen feil blir funnet, forny parkeringsbremsknappen og foreta deretter en funksjonskontroll. 3. Hvis parkeringsbremseknappen allerede er fornyet, forny EMF-kontrollenheten. Endret Juni 1 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 Akkurat nå, Reef89 skrev: Serviceplan: Sjekk kontakten på parkeringsbremseknappen for sikker passform, bøyde kontaktstifter og korrosjon. 1. Hvis ingen feil blir funnet, utfør en linjekontroll i henhold til koblingsskjemaet. 2. Hvis ingen feil blir funnet, forny parkeringsbremsknappen og foreta deretter en funksjonskontroll. 3. Hvis parkeringsbremseknappen allerede er fornyet, forny EMF-kontrollenheten. Denne fant jeg også frem faktisk når jeg søkte opp feilkoden. Men alle pinner og kontakt ser vell så bra ut og klarer ikke å se noe galt.. alle kontaktstifter ser fine ut og ikke bøyde. allerede fornyet bryter uten hell. Og mtp at brekket fungerer som normalt bør det jo være noe rundt bryter som er feilen. Kanskje neste step er å skifte emf. Hva står EMF for egnt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 EMF parking brake module,når eg googler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Hvis du bruker ISTA og har feilkode på EMF så lan du resette modulen, det kan løse små bugs. Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 54 minutter siden, Reef89 skrev: Hvis du bruker ISTA og har feilkode på EMF så lan du resette modulen, det kan løse små bugs. Tusen takk for svar. noen i Drammens området som har ISTA som kan hjelpe? Betaler gjerne litt for hjelpen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 29 Forfatter Share Skrevet Juni 29 Hei igjen. Har forsøkt å feilsøke litt mer. Ser at kontrollampen til håndbremsen altsa den rødemlampen ikke lyser som den skal. forsøkte å sjekke antall volt som kommer inn og ut osv med diagonose verktøyet mitt og ser da at linje 5 har 65.53 volt. Her må det jo være noe galt? Hva kan dette forekomme av? Regner med at den ikke skal være såpass høy da alle de andre har relativt mye mindre strøm.? Noen som har noe formening? Brekket fungerer jo men får feilkode ved bruk. Her er pbremsen aktivert men ingen rød lampe på bryter. Autohold fungerer som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 Synes det gir mening jeg. Du har lys i en knapp som ikke funker og en feilkode på strømforsyningen til knappen. Livedata viser en maksverdi (65536 vil jeg tippe), åpenbart ikke noe reell spenning. Vet ikke hvor du kjøpte "ny knapp", men den er kanskje ikke 100% ny i eske fra BMW? Da er det potensiale for samme feil også på den. Eller ledningsnett/kontakter eller selve modulen. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 29 Forfatter Share Skrevet Juni 29 19 minutter siden, E.C. skrev: Synes det gir mening jeg. Du har lys i en knapp som ikke funker og en feilkode på strømforsyningen til knappen. Livedata viser en maksverdi (65536 vil jeg tippe), åpenbart ikke noe reell spenning. Vet ikke hvor du kjøpte "ny knapp", men den er kanskje ikke 100% ny i eske fra BMW? Da er det potensiale for samme feil også på den. Eller ledningsnett/kontakter eller selve modulen. Kjøpte bryter gjennom GS brukt da ny del ikke var på lager og jeg ikke ville ha ny uorginal. Mulig den nye brukte også har samme feilen kanskje da? Lurer på om jeg skal ta det opp enda en gang til for å sjekke kabler osv. Jeg er ikke noe elektronikk kyndig men blir det riktig å få så høy verdi av kabelbrudd? Kanskje mer irr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 Du kan ha enten kabelbrudd eller kortslutning noe sted. Kablen har to ender. Det er nå mer sannsynlig at problemet er under bilen der modulen sitter og ikke i midkonsollen. Den ene bader i salt halve vinteren, mens den andre lever "innedørs". Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juni 29 Forfatter Share Skrevet Juni 29 12 minutter siden, E.C. skrev: Du kan ha enten kabelbrudd eller kortslutning noe sted. Kablen har to ender. Det er nå mer sannsynlig at problemet er under bilen der modulen sitter og ikke i midkonsollen. Den ene bader i salt halve vinteren, mens den andre lever "innedørs". Selvsagt.. Trodde denne modulen var i bilen og ikke utenfor. Har du noe kjennskap til plassering av denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå