Gå til innhold

E91 med elektriske issues etter startkabler...


tolla
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte nettop en e91 som må fikses litt på. Problemet jeg ikke helt finner ut av, er at jeg får SOS feilmelding i dashen, ingen lyd i spiller, vifte på klima virker ikke, får også feilkode 4a37, som viser seg å vere IBS.  Han som hadde bilen før sa alt virket før når han parkerte den for ett år siden, men han hadde vert bort i tidligere ved bruk av startkabler (som ble brukt nå for å få start før jeg kjøpte), så svidde han en modul som viste seg å ha samme symptomene som jeg har nå. Etter mye googling spør jeg her om noen har greie på dette 🙃 

Takker og bukker for vetige svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lite strøm på batteriet kan vel en slags "nødmodus" aktiveres der man mister tilgang til en del ting som kupevifte etc. Skal i såfall gå an å likevel aktivere vifte ved å bruke "max-funksjonen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som han over sier, forsøk med max knappen.

Ellers må vi ha litt mer å gå etter. Dette kan være defekt ibs og feil koding av moduler som er årsaken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laffe skrev:

Med lite strøm på batteriet kan vel en slags "nødmodus" aktiveres der man mister tilgang til en del ting som kupevifte etc. Skal i såfall gå an å likevel aktivere vifte ved å bruke "max-funksjonen". 

Viste 11,9 v på voltmeter når jeg målte her, er vel litt lite det kanskje. Leste at noen hadde problem med FRM modul etter bruk av kabler også, men utifra det eg har lest har den vel bare andre funksjoner enn akkurat det her? Lysa og alt virker jo ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Otis skrev:

Som han over sier, forsøk med max knappen.

Ellers må vi ha litt mer å gå etter. Dette kan være defekt ibs og feil koding av moduler som er årsaken din.

Får feilkode a554 (Sos knapp), 4a37 og 4a65. Og vifta virker ikke på max. 😑

Endret av tolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.9V er typ 30-40% ladet. Max kjøling på klima tror ikke jeg vil funke om klimaanlegget har gått i strømsparemodus, men å sette på defrost på frontruta skal overkjøre strømsparinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A554 kan være pga en defekt enhet på MOST. Kjøp en loop for MOST og koble ut en og en ting, å se hva som hjelper.

Du burde ha en eller flere moduler som ikke svarer på MOST, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Otis skrev:

A554 kan være pga en defekt enhet på MOST. Kjøp en loop for MOST og koble ut en og en ting, å se hva som hjelper.

Du burde ha en eller flere moduler som ikke svarer på MOST, vil jeg tro.

Har ikkje fiberoptisk lys bak til forsterker elle tcu eller hva den heter. Har ikke tatt ut ccc enda og sjekka om det kom noke fra den . 

Endret av tolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...