F11 alpinhvit Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Får opp varsel om "drivetrain", og er kjent med at verksted tidligere har avdekket feilkode på EGR ifm annet arbeid som ble utført. Tenker derfor å kjøpe ny og bytte ut EGR-ventilen i første omgang, og ser at man ifølge Newtis må nullstille verdier i etterkant. Er det noen her som har utført bytte av EGR-ventilen og foretatt nullstilling av verdier, som har noen tips til meg? Har funnet noen videoer på YouTube og veiledning på Newtis, men er fortsatt noe "grønn" på dette området (har hittil byttet ulike bremsedeler, luftbelger, støtdempere, og erstattet luftkompressor samt ventil og relé til denne). Ønsker å bli enda bedre kjent med bilen og er interessert i å lære meg hvordan jeg kan utføre ulike reparasjoner selv (ikke bare pga høye kostnader på verksted), så skulle gjerne hatt tips til diagnose-/nullstillingsverktøy i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Bilen vil fungere helt fint uten nullstilling av adapsjonsverdier. Har vært borti et tilfelle på en X3 hvor jeg nullstilte adapsjonsverdiene 3 uker etter bytte av ventil, og eieren opplevde ingenting negativt iøpet av de de 3 ukene mens han ventet på meg. Siden du liker å prøve deg frem med å skru selv, så anbefaler jeg deg å skaffe ISTA + en ENET kabel. Om jeg husker korrekt, så nullstiller man alle adapsjonsverdiene knyttet til EGR systemet under samme "meny" i ISTA. uglefossen og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 alpinhvit Skrevet Juni 21 Forfatter Share Skrevet Juni 21 12 timer siden, ///M-ini95 skrev: Bilen vil fungere helt fint uten nullstilling av adapsjonsverdier. Har vært borti et tilfelle på en X3 hvor jeg nullstilte adapsjonsverdiene 3 uker etter bytte av ventil, og eieren opplevde ingenting negativt iøpet av de de 3 ukene mens han ventet på meg. Siden du liker å prøve deg frem med å skru selv, så anbefaler jeg deg å skaffe ISTA + en ENET kabel. Om jeg husker korrekt, så nullstiller man alle adapsjonsverdiene knyttet til EGR systemet under samme "meny" i ISTA. Takk for info og tips! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 21 Share Skrevet Juni 21 Sikker på at det ikke holder med å rense EGR ventilen? Fikk skiftet min EGR ventil på goodwill, men med en liten egenandel, da den feilet rett etter at garantien var gått ut. (Bilen var innom Bavaria for kontroll og EGR ventil låg akkurat innenfor grenseverdiene, før garantien gikk ut) Hadde det vært i dag, så hadde jeg nok demontert og renset ventil og slettet feilkode, og sett om feilkoden kom tilbake. F11 alpinhvit reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå