simenfv Skrevet Juli 8 Share Skrevet Juli 8 Hei, Har en E70 M57 235 hk 2008 mod. Gått 193k. Den stoppet under en kjøretur, hørte ingen ulyder. Bilen kinner, men vil ikke starte. Har lest ut feilkoder og får dette: Hvis jeg sletter feilkodene og leser av på nytt før jeg prøver å starte får jeg ikke feil på Camshaft sensor: Når jeg kinner får jeg ikke noe utslag på dieseltrykket. Usikker hvor jeg burde starte å feilsøke. Vil den bygge trykk hvis det er feil på kamaksel sensor? Det ser ikke ut som jeg får feilsøket på sensor, uten ekstra utstyr? Det skal sies at et par dager før, hadde jeg ut throttle body og prøvde og repare den med lodding: Den funket litt før jeg fikk motorlampe igjen. Kan den ha tatt skade på DDE? Mvh Simen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juli 8 Share Skrevet Juli 8 For mange feil . Mål batterispenning først, med og uten tenning på, skal vel ikke være under 12,6V Se om du kan kjøre spesifikke tester i ISTA og mål med multimeter om enheten (Her TB) får signal. Får du ikke signal til TB, sjekk kontakten på DME (mulig kabelbrudd) Med tenning på, mål mellom + på Throttle body og + på batteri, skal være ett lavt tall, det samme skal - på blokk og - på batteri. Vi snakker millivolt. Du har noen noen mulige løsninger; Feil på forsyning (+ kabel) Feil på Jord Feil/manglende signal til TB (feil fra DME, men er det DME eller noe før?) Feil på Throttle body. Diagnose program (ISTA), koblingsskjema og multimeter gjør at du kan finne rett feil, men det gjelder å være metodisk, logisk og ikke stressa. Ps; ser ikke ut til at du har rett, eller har fått programmert FRM'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenfv Skrevet Juli 8 Forfatter Share Skrevet Juli 8 Takk for svar Hadde fulladet batteri før feilen inntraff, men kan uansett ha på lader og sjekke på nytt. Det er også de samme feilene som kommer tilbake. Ser ut som jeg trenger noe ekstra utstyr for å sjekke kamaksel sensor. TB har jeg kjørt diagnose på og da går den fint, men får likevel feil etter en stund. Den er nå koblet av. Skal ta å sjekke både strøm og signal til TB. Må være uheldig hvis jeg har klart å ødelegge DDE med TB, skal vel kun gå et signal i mellom. Ellers virker det som DDE funker, gir i hvert fall verdier: Intake air stemmer nok ikke. Hehe ja, FRM er ikke topp pri akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenfv Skrevet Juli 11 Forfatter Share Skrevet Juli 11 Fant ut av feilen. Det var sikring nr. 1 i motorrommet. Akkurat samme komponenter som jeg fikk feil på i ISTA. Takk for hjelpen @PIIIPower Skulle nok ikke ha loddet throttle body, er nok en høy sannsynlighet for at den har røket sikring. sveigis, E.C., mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 På 11.7.2024 den 23.11, simenfv skrev: Skulle nok ikke ha loddet throttle body, er nok en høy sannsynlighet for at den har røket sikring. Var det "sikringen" eller lederen mellom to pinner du loddet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenfv Skrevet Juli 18 Forfatter Share Skrevet Juli 18 Lederen i mellom, en var direkte koblet til kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 17 minutter siden, simenfv skrev: Lederen i mellom, en var direkte koblet til kontakten. Var det jeg trudde, lodda denne på min, virker som det har fungert en god stund nå. Regenerering på dpf startet bare etter noen km. Fint om det bare er en sikring som ryker da, tenkt litt på om hele ecu ryker om det blir problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå