Gå til innhold

Bmw f11 kompressor shait

Skm3
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Klikk på styreenheten (EHC i dette tilfellet). Trykk så på "call up ECU functions" og så tar du det derifra. 

Da var man her

IMG_2557.jpeg

IMG_2558.jpeg

IMG_2559.jpeg

IMG_2561.jpeg

Endret av Skm3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Deviation fra normal position du skal se på. Ser ut som den vandrer i videoen din, står bilen stille?

Den står stille ja, men kjørte en test menst det ble filma. Kompressoren blåste opp belgene eller noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk den opp da? Du må se på verdien for deviation når du mener at bilen ligger for lavt på siden. Hvis den da viser deviation <10mm så tror bilen at den ligger riktig, da har du et problem på sensorsiden. Hvis billen ligger for lavt og den registrerer deviation på f.eks 50 mm så har du trolig et tilførselproblem (av luft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Da gikk den opp da? Du må se på verdien for deviation når du mener at bilen ligger for lavt på siden. Hvis den da viser deviation <10mm så tror bilen at den ligger riktig, da har du et problem på sensorsiden. Hvis billen ligger for lavt og den registrerer deviation på f.eks 50 mm så har du trolig et tilførselproblem (av luft).

Før jeg kjørte noen tester så sto dem med:

Deviation from normal position, rear left -7.00 mm

Deviation from normal position, rear right 2.00 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, E.C. skrev:

Og da var den for lav på den ene siden?

ja, vertfall mye lavere en den andre.

er høyde nivå sensorene den samme som går på lyktene fremme for sånn lengderegulering? for får også feilmld om dipped front beam. 

Endret av Skm3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Skm3 skrev:

ja, vertfall mye lavere en den andre.

er høyde nivå sensorene den samme som går på lyktene fremme for sånn lengderegulering? for får også feilmld om dipped front beam. 

Ja, men feil på dipped beam kan også vise til defekt pære også.

Har du feilkode i ISTA på dette?

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to kretser i samme sensor på høyre bak. En for luftfjæring og en for lyktehøyde. Hvis du har feil på begge så høres det mer ut som at sensoren eller staget sitter feil, men som nevnt over så må du se på konkrete feilkoder i aktuell modul for å vite hva feilen på lykta er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ja, men feil på dipped beam kan også vise til defekt pære også.

Har du feilkode i ISTA på dette?

Tror jeg har feilkode på det i ISTA, husker ikke i farten. får værtfall opp feilmld i dashbordet på dipped beam. godt mulig det er pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Det er to kretser i samme sensor på høyre bak. En for luftfjæring og en for lyktehøyde. Hvis du har feil på begge så høres det mer ut som at sensoren eller staget sitter feil, men som nevnt over så må du se på konkrete feilkoder i aktuell modul for å vite hva feilen på lykta er.

jeg bytta om på sensorene tidligere for og se hva som skjedde me luften da. men feilen var der før det også. skal vell ikke ha noe og si på hvilken sensor som sitter hvor, da det er vell samme type sensor på høye og venstre side? Men ja dipped beam er nok bare pga pære, husker det att jeg mangla lys i ene lykta da jeg brukte bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dipped beam greia er pga lyspære så den er utelukket!

Sjekket verdiene på nivåsensorene igjen og de ser slik ut når bilen står flatt. (se bilde)

trigga også komponentene og da hever bilen seg fint på begge sidene samtidig, før den da slipper ut luften på begge sidene igjen. Forsøkte og starte bil og kjøre litt for og se om de ville blåse opp belgene da, men det ville den da ikke gjøre.

Da lurer jeg på hva konklusjonen kan være. For "systeme" fungerer jo når man trigger komponentene ved hjelp av ISTA. men så fort bilen skal gjøre det på egenhånd/normalt vis så fungerer det ikke.

får opp noe sånn "voltage terminal 30" state 12.43 V om det er noe viktig? (se bilde)

455137973_809292848035240_4447500431742863887_n.jpg

456345093_1224489928584062_5302399551772709951_n.jpg

456540507_480754851507233_6341853417069631840_n.jpg

455790103_1050843172544357_5214623657245413841_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Skm3 Ser du har feilkode på EDC demper V.B, og flere feilkoder på ICM modulen. Har du prøvd å kjøre test plan på disse feilkodene for å se hva videre feilsøk blir?

Edc demper er pga det er montert coils, og ved bytte til coils må du lodde inn en modul for å unngå feilmld. Min modul har tatt kveld og venter på ny i posten derfor kommer den opp.

hva hører ICM modulen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...