CFB Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 Hei. Jeg skal få byttet tannstang da denne var slitt ut. Da må også servooljen byttes. Tviler på at dette noensinne er gjort (har forstått at dette ikke sjekkes ved vanlig service?) Sikkert derfor tannstang er utslitt? Jeg har ikke hatt annet enn EU kontroll på bilen og jevnlig oljeskift, samt de uendelige verkstedsregningene som alltid tikker inn etter eu kontroll. Nå er den snart veteran og jeg har bestemt meg for å ha litt mer kontroll og vedlikehold/ service på bilen selv. (er sykepleier så dette er nytt) 🤪Jeg sliter litt med å finne rett servoolje men det skal være ATF. Det nevnes girolje/girkasseolje, servoolje, automatolje. Hva er forskjellen? Kan den på biltema brukes for eksempel? Og så skal det være den grønne ATF olje? Som er tyskprodus. for BMW? Så ble det nevnt for meg bytte av hjørneforbindelser sammen med tannstangbytte. Er dette anbefalt selv om det var tannstangen som ikke ble EU kontroll godkjent? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 ATF er automatolje ja, samme som går på automatgirkassa. Enkelte eldre BMW har brukt dette. Den er som regel rød. Den andre oljen er CHF 11S, den er grønn. Har du bilde av servobeholderen din? Det er som regel mulig å skimte farge på gammel olje om du tar en dråpe på tørkepapir. Jeg hadde nok byttet indre og ytre endeledd i samme slengen ja, etterfulgt av hjulstillingskontroll. Hvilken bil er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 ATF olje fra Biltema er helt ok på en slik gammel bil, hvis det er E36 det er snakk om. Det pleier og stå på lokket hva slags olje du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juli 28 Share Skrevet Juli 28 Red Line hos Mekonomen bruker jeg. Denne er rød btw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå