Gå til innhold

Gotland Ring

Share

Anbefalte innlegg

Nettopp tilbake fra banedager på Gotland Ring Homepage - GotlandRing, riktignok på 2 hjul, men for en bane ! Banearkitekten og grunder Alec Arho-Havrén (Flying Finn-Swede fra STCC, DTM og VLN) tok oss med på track walk, fortalte om de forskjellige seksjonene og hvor han hadde fått inspirasjon fra, bla Nordschleife :-)  Først sporkjøring med instruktører, så fritt frem. I begynnelsen var jeg nesten litt skremt, vanskelig bane å lære, noe helt annet enn andre nordiske baner, nesten som en mellomting mellom Nurburgring og Spa. Fantastisk følelse når sporene begynte å sitte, fikk til noen kombinasjoner sånn brukbart. Denne banen kan absolutt anbefales, og er i utgangspunktet designet for bil, så sikker enda bedre på fire hjul !

Endret av Ringer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30Redd for å bevege meg for mye off-topic med MC prat😀 Sykkelen var en KTM Superduke 1390 R Evo med alle tilvalg, ny av året. 190 hk / 145 Nm, Semiaktiv demping, justerbar wheelie control and slide control mm. Kjørte med demping på i Track 1 mode, anbefalt setting, slide control i trinn 5 av 9, ABS on. Perfekt dekkslitasje etter 9x  20 m pass, de siste i forholdvis inspirert tempo. Dette er min første nye gatesykkel på 16 år, imponerende hvor bra en "standard" sykkel kan være på bane. 

Gotland.jpg

IMG_1495.jpg

KTM Club.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene var forøvrig Michelin Power GP (50/50 track/gate) Kjørte anbefalt lufttrykk for bane (2,1 / 1,9 Bar) og varmet til 55 grader. Bedre feste en rene slicks da jeg kjørte aktivt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...