bmw530xdrive Skrevet August 22 Share Skrevet August 22 Heisann! Har en F11 530 xdrive 14 mod som har 174k på telleren. Den har i den siste tiden begynt å "nappe/fuske" litt på lett gasspådrag. Dette skjer bare på kald motor og kommer helt bort ved normal motortempratur, ca 5 min kjøring. Har kjørt diagonose og får kun feilkode på oxygensensor. Forholdvis dyr komponent(5200.-) så jeg har ikke kjøpt enda, noen som har opplevd lignede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 22 Share Skrevet August 22 (endret) Har du sjekket pris på Autodoc eller Eurodeler? Sjekket opp pris på oksygensensor til min egen bil og der kostet Bosch-sensorer 3700 på GS bildeler, men de samme bosch-sensorene kostet ca 1000 hos Autodoc. Endret August 22 av laffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 22 Share Skrevet August 22 @papertiger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 22 Share Skrevet August 22 (endret) @///M-ini95 jeg hadde feilkode på NOx sensor på vår 530xd 2016, er vel ikke helt det samme? hadde feilkode 25C300 NOx sensor after SCR catalytic converter, signal short circuit to ground. Endte med å måtte bytte begge to (både foran og bak katalysator), pga at det jobber med hverandre, og de slites likt, så dersom kun den ene byttes vil avviket fra den andre bli for stort. Kostet vel ca 5500 kr/sensor + bytte. På F20'en hadde jeg noe av det samme som skrives over her. Mener jeg å huske. Da byttet jeg MAF (luftmengdemåler) til en brukt fra en hugget i8 (samme P/N), og da forsvant symptomene. Endret August 22 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 22 Share Skrevet August 22 @papertiger Ahh my bad... Husket visst feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530xdrive Skrevet August 23 Forfatter Share Skrevet August 23 20 timer siden, papertiger skrev: @///M-ini95 jeg hadde feilkode på NOx sensor på vår 530xd 2016, er vel ikke helt det samme? hadde feilkode 25C300 NOx sensor after SCR catalytic converter, signal short circuit to ground. Endte med å måtte bytte begge to (både foran og bak katalysator), pga at det jobber med hverandre, og de slites likt, så dersom kun den ene byttes vil avviket fra den andre bli for stort. Kostet vel ca 5500 kr/sensor + bytte. På F20'en hadde jeg noe av det samme som skrives over her. Mener jeg å huske. Da byttet jeg MAF (luftmengdemåler) til en brukt fra en hugget i8 (samme P/N), og da forsvant symptomene. Skal sjekke opp, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 2 hours ago, bmw530xdrive said: Skal sjekke opp, takk for tips! Hvilke feilkoder får du? Har du brukt ISTA til diagnose? Dette kan peke deg i riktig retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå