Gå til innhold

Feilkode på oxygenføler

bmw530xdrive
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en F11 530 xdrive 14 mod som har 174k på telleren.

Den har i den siste tiden begynt å "nappe/fuske" litt på lett gasspådrag.

Dette skjer bare på kald motor og kommer helt bort ved normal motortempratur, ca 5 min kjøring.

Har kjørt diagonose og får kun feilkode på oxygensensor.

Forholdvis dyr komponent(5200.-)  så jeg har ikke kjøpt enda, noen som har opplevd lignede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket pris på Autodoc eller Eurodeler? Sjekket opp pris på oksygensensor til min egen bil og der kostet Bosch-sensorer 3700  på GS bildeler, men de samme bosch-sensorene kostet ca 1000 hos Autodoc.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 jeg hadde feilkode på NOx sensor på vår 530xd 2016, er vel ikke helt det samme? hadde feilkode 25C300 NOx sensor after SCR catalytic converter, signal short circuit to ground. Endte med å måtte bytte begge to (både foran og bak katalysator), pga at det jobber med hverandre, og de slites likt, så dersom kun den ene byttes vil avviket fra den andre bli for stort. Kostet vel ca 5500 kr/sensor + bytte.

På F20'en hadde jeg noe av det samme som skrives over her. Mener jeg å huske. Da byttet jeg MAF (luftmengdemåler) til en brukt fra en hugget i8 (samme P/N), og da forsvant symptomene.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, papertiger skrev:

@///M-ini95 jeg hadde feilkode på NOx sensor på vår 530xd 2016, er vel ikke helt det samme? hadde feilkode 25C300 NOx sensor after SCR catalytic converter, signal short circuit to ground. Endte med å måtte bytte begge to (både foran og bak katalysator), pga at det jobber med hverandre, og de slites likt, så dersom kun den ene byttes vil avviket fra den andre bli for stort. Kostet vel ca 5500 kr/sensor + bytte.

På F20'en hadde jeg noe av det samme som skrives over her. Mener jeg å huske. Da byttet jeg MAF (luftmengdemåler) til en brukt fra en hugget i8 (samme P/N), og da forsvant symptomene.

Skal sjekke opp, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...