Gå til innhold

Død combox dele nr 924418801

F00rnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en 2010/11 bmw f11 som har død combox ingen tegn til liv. Prøvde bytte men  samme greia med ny. Noen som har koblings diagram til combox eller vet noe? Får ikke signal vidre på most så sender cic i boot loop event noen som vet sikringer jeg kan sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Yngvejos skrev:

Har bimmers.no blitt gjort om til marketplace? Det finnes helt sikkert en annen løsning enn å kontakte BimmerFix...

Marketplace!!!? Jeg selger da ingenting!!! Jeg prøver bare å sette han i kontakt med noen som kan hjelpe han. Helt tydelig at du vert fall ikke kan hjelpe han. Klage det er du flink til, men det fikser ingen combox... 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde vært fint om man kunne svart på spørsmålene hans om hvilken sikring det er uten sende direkte til kommersiell aktør. Synes jeg da hvertfall.

Det er sikring F117 uten telematics, F23 med telematics.

Sjekk om du får 12V, det rød/blått ledning for sikring 23. Rød/brun for sikring 117.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, F00rnes said:

Hei har en 2010/11 bmw f11 som har død combox ingen tegn til liv. Prøvde bytte men  samme greia med ny. Noen som har koblings diagram til combox eller vet noe? Får ikke signal vidre på most så sender cic i boot loop event noen som vet sikringer jeg kan sjekke

Er den nye comboxen helt ny, eller er det en brukt del?

Hvis den er brukt, vet du om den fungerte i bilen den kom ifra?

Hvordan har du funnet ut at signal på most ikke går videre?

En kjapp sjekk er å nappe ut fiberkoblingen fra combox modulen. Hvis alt forran den på Most loopen fungerer, skal det være lys i den ene fiberen. Hvis det mangler lys her, er det brudd på kretsen før den kommer til combox. 

Du kan også titte nedi kontakten på combox for å verifisere om den sender ut lys. Da får du samtidig bekreftet om combox har spenning.

Bus diagram finner du på side 6 i denne PDFen.

https://ia801005.us.archive.org/11/items/BMWTechnicalTrainingDocuments/ST1002 F10 Complete Vehicle/07_F10%20Entertainment%20and%20Communication.pdf

Screenshot_2024-09-08-15-11-55-50_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...