mr.pingu Posted September 24 Share Posted September 24 41 minutes ago, PIIIPower said: Ble oscilloskop greia til 857nok ferdig momset og levert, sikkert helt ok. Får se på Pico etter jul, men det er kanskje noe annet som frister mer😉 Har du link? 😂 Snak om sånne ting som Oscilloscope. Kan også være greit med disse billige CANbus lesere som Canable: https://a.aliexpress.com/_EwSOGbP Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIIIPower Posted September 24 Author Share Posted September 24 1 time siden, mr.pingu skrev: Har du link? 😂 Snak om sånne ting som Oscilloscope. Kan også være greit med disse billige CANbus lesere som Canable: https://a.aliexpress.com/_EwSOGbP Link mr.pingu and Otis 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIIIPower Posted September 25 Author Share Posted September 25 11 timer siden, mr.pingu skrev: Snak om sånne ting som Oscilloscope. Kan også være greit med disse billige CANbus lesere som Canable: https://a.aliexpress.com/_EwSOGbP Dette sporer jo fullstendig av , men hva bruker man en sånn til, og med hvilket program? Ser også at Eric O (South Main Auto) tidvis finner ut mye bare ved å bruke en ODB breakout box, og de koster jo nada.. LINK mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted September 25 Share Posted September 25 3 hours ago, PIIIPower said: Dette sporer jo fullstendig av , men hva bruker man en sånn til, og med hvilket program? Ser også at Eric O (South Main Auto) tidvis finner ut mye bare ved å bruke en ODB breakout box, og de koster jo nada.. LINK hehe det gjør det 😛 Det for eksempel å lese kommunikasjon fra knapper som er digitalt Blant annet om for eksempel setevarme knappen sender en canbus signal til sete for å slå på. Jeg har vurdert å gjøre det når jeg holdte på med radar retrofit på X1’en men radaren ble solgt før jeg rakk det og usikker om det hadde hjulpet om softwaren i SAS ECU ignorerer can meldinger fra Radar 😉 Funker med flere software fra gratis til betalt: fe Canalyzer (betalt) Cangaroo er ganske kjent og gratis. https://github.com/HubertD/cangaroo Her er liste med flere: https://github.com/iDoka/awesome-canbus OBD breakout box skal jeg se og lese meg opp på, kult. PIIIPower 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted Monday at 06:06 AM Share Posted Monday at 06:06 AM On 9/25/2024 at 12:21 AM, PIIIPower said: Link Bestilte den og😃 PIIIPower 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIIIPower Posted Tuesday at 01:39 PM Author Share Posted Tuesday at 01:39 PM Og da meldte Posten at den var på vei til postkassa. Raskere en autodoc og eurodel, fra Kina der altså. Hmmm mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Tuesday at 02:55 PM Share Posted Tuesday at 02:55 PM Breakout box er kjekt, men da kommer jeg til å plukke opp Codiag GT100 med mulighet for videre adaptere. Ikke så dyr den heller, selv om du får de billigste til en brøkdel av prisen igjen. Enkelte billige ting funker ok, men på andre ting merker man fort at kvaliteten er dass. Er man rimelig sikker på at dette kommer man til å bruke om 10 år så kan man kjøpe litt bedre med en gang. mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted Tuesday at 09:32 PM Share Posted Tuesday at 09:32 PM 6 hours ago, E.C. said: Breakout box er kjekt, men da kommer jeg til å plukke opp Codiag GT100 med mulighet for videre adaptere. Ikke så dyr den heller, selv om du får de billigste til en brøkdel av prisen igjen. Enkelte billige ting funker ok, men på andre ting merker man fort at kvaliteten er dass. Er man rimelig sikker på at dette kommer man til å bruke om 10 år så kan man kjøpe litt bedre med en gang. Stort sett får man hva man betaler for. Og jeg er enig med tankegang. Fleste verktøy har man bruk for god del år om ikke de varer livet ut. Men… annet ting er jo begrenset resurser akkurat her og nå. Jeg kan ikke kjøpe alt verktøy jeg vil ha nå, det blir for dyrt. Så da må man velge mellomløsning. Velge mellom, noe billig som er brukbart her og nå men har helt klart bregrensinger på kvalitet eller ikke ha noe i mellomtiden. kommer nok også an på hva vi snakker om, noen ting er rett og slett ikke brukbart. Håper ikke oscilloskopen faller i den kategorien. Kommer jeg til å kjøpe en bedre en innenfor 7 år? Mest sannsynlig ja. Har jeg penger for det nå? Nei, jeg vill heller bruke de pengene jeg har nå på andre ting (inkluderer muligens også verktøy som faller i kategorien «har de livet ut» eller anser de høyere i prioriteringsliste) Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Tuesday at 11:02 PM Share Posted Tuesday at 11:02 PM Absolutt. Dyrt hobby å like verktøy, finner alltid noe man kunne tenke seg å kjøpe, så må ta noen prioriteringer her og der. mr.pingu and PIIIPower 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts