leading edge Skrevet September 27, 2024 Skrevet September 27, 2024 (endret) Etter lav spenning på batteri og kinning på starter uten å ha nok strøm til å starte så kinner jeg til det er helt dødt og starter ikke slår inn. Lader opp batteri og prøver å starte men opplever da at startmotor ikke slår inn i det hele tatt. Bare litt during i ventiler etc men ikke liv i det hele tatt i innslaget. Tenkte jeg hadde knekt starteren så ny starter blir montert. Ingen forskjell. Akkurat samme. Kun en kort during i noe ventiler e.l. under panseret men starter slår ikke inn og ikke noe liv i den. Feilkoder er 2E41 Interface EWS-DDE + alle glødeplugger glow plug activation og glow control unit feil. Regner ikke med at glow plug og control unit skal resultere i at ikke startmotor kinner men heller kanskje en følge av 2E41 feilen. Har jeg ødelagt CAS modulen? Noen som har opplevd lignende eller har noen forslag til løsning? Usikker på hvor jeg skal begynne. Endret September 27, 2024 av leading edge
Otis Skrevet September 28, 2024 Skrevet September 28, 2024 Det skjer i ny og ne at CAS og DDE roter med sin kommunikasjon, når man har forsøkt å starte med lite strøm. Da er det som oftest bare å synke DDE og CAS med rett diagnoseverktøy, så er alt ok.
leading edge Skrevet September 28, 2024 Forfatter Skrevet September 28, 2024 Takk for svar. Må nok prøve det ja.
leading edge Skrevet Oktober 12, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2024 (endret) Fikk synkronisert CAS og DDE men fortsatt ingen start og feil kode på gløderen. Ingen spenningsfall på + kabel. Målte spenningsfall på - siden og det var stort. Årsak var jordledningen som går fra Chassis og inn på motorlabben. Den var oppfliset og hadde dårlig kontakt. Byttet den og vips all good 👍 Endret November 5, 2024 av leading edge Larssoyl, skoglund, PIIIPower og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå