Gå til innhold

E70 X5 - Lekkasje fra panoramasoltak

eivi91
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2009 modell der alle fire dreneringer fra soltaket er fungerende, men det kommer likevel litt vann inn ved kraftig regnvær/spyling som renner ned taktrekk og innvendig i A-stolpedeksler og kommer ut nede ved fotbrønnen/sparkepanel. Senket taktrekket i går kveld for å inspisere, og vannet kommer inn mellom pakning der jeg har satt en rød pil. Det gjelder samme på begge sider. Noen som har vært bort i dette, og hvordan enklest fikse det? Kan se ut som pakning ikke ligger der den skal muligens?

2024-10-07-09-27-18.jpg

Endret av eivi91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det. 🙂 Legger løsningen i mitt tilfelle her i tilfelle noen andre kunne få bruk for det en gang i tiden.

Pakningen mellom tak og takluke-kassetten lå ikke på riktig sted. Så jeg måtte senke ned taktrekket, og løsne kassetten i front for å få litt spillerom til å vende pakningen tilbake inn under taket der den skal være.

Vannet kom inn her:
IMG-2529.jpg

Den "leppa" lå med andre ord utover og tok i mot vann som rant ned og ledet det inn i bilen:
IMG-2531.jpg

Fikset og tett:
IMG-2533.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte bilen av sa han hadde merket at det kunne komme en og annen dråpe inn om han vasket bilen i vaskeautomat f.eks.
Jeg tenkte det da måtte være dreneringer som var tette eller lignende, men det var det altså ikke.

Så trolig har det vært slik helt siden han kjøpte bilen i 2015 og før det. 😅

Heldigvis har bilen stått i garasje stort sett hele tiden, han har brukt en annen rimeligere bil til og fra jobb. Så har ikke stått mye ute i regnvær denne.

Godt å finne ut av dette i hvert fall, kan ikke ha bil som lekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...