Oskarlangli Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 (endret) BMW 318D 2007 N47 Motor 166 000km Bilen er utrimmet og har ikke byttet noe som kan ha gjort en forskjell. Har fått gul motorlampe og fikk sjekket det. Feilkode 4501 kommer opp. - 4501, Exhaust-Gas Recirculation, Control Deviation - Permanent Har ikke merket NOE på bilen og den starter og går helt fint. Ikke nedsatt effekt og ingen ulyder. Har søkt litt rundt og kommer frem til at det kan ha noe med EGR-Ventilen å gjøre. Men har også kommet frem til at det nesten kan være hva som helst innenfor den «gruppen» av komponenter. Noen som har et mer konkret svar eller hva som er mest sannsynlig når det kommer til denne feilkoden? Endret Oktober 14 av Oskarlangli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 EGR feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskarlangli Skrevet Oktober 14 Forfatter Share Skrevet Oktober 14 1 minutt siden, Øyvind L. skrev: EGR feil? Ja, er det jeg har sett mest av. Men har også fått et inntrykk av at 4501 kan handle om mye forskjellig. Er ikke sikkert det bare er EGR ventilen som enter står lukket/åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 sannsynligvis EGR feil etter at tuner deaktiverte EGR uten å.. vel.. lykkes. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersJH Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Jeg hadde samme feil en gang, riktig nok på en ‘11 X5 med N57. Hos meg var det selve EGR-kjøleren som var problemet, etter å bl.a byttet vakumslanger og EGR-ventil. Viste seg at det var en ørliten lekkasje av kjølevæske i selve kjøleren, uten at det knapt var merkbart på kjølevæskenivået. Nå vet jeg ikke hvordan EGR-oppsettet er på din motor, men dette er min erfaring med denne feilkoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskarlangli Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 På 14.10.2024 den 23.58, TRF skrev: sannsynligvis EGR feil etter at tuner deaktiverte EGR uten å.. vel.. lykkes. Har ikke vært noe forsøk på å deaktivere EGR som jeg kan «se» og oppfatte fra tidligere eiere. Må være noe annet… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskarlangli Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 (endret) 3 minutter siden, AndersJH skrev: Jeg hadde samme feil en gang, riktig nok på en ‘11 X5 med N57. Hos meg var det selve EGR-kjøleren som var problemet, etter å bl.a byttet vakumslanger og EGR-ventil. Viste seg at det var en ørliten lekkasje av kjølevæske i selve kjøleren, uten at det knapt var merkbart på kjølevæskenivået. Nå vet jeg ikke hvordan EGR-oppsettet er på din motor, men dette er min erfaring med denne feilkoden. Har ikke sett så mye på det enda, men skal «åpne» opp idag å sjekke litt forskjellig. Takk for tipset Som nevnt har jeg ikke merket noe som helst på bilen, så kan jo hende det er en liten lekkasje eller noe smått som du hadde Endret Oktober 18 av Oskarlangli Glemte å inkludere info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Det kan være både lekkasje av kjølevæske i kjøleren, men også at ventilen ikke går som den skal, dette er også veldig vanlig på n47. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskarlangli Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 25 minutter siden, TRF skrev: Det kan være både lekkasje av kjølevæske i kjøleren, men også at ventilen ikke går som den skal, dette er også veldig vanlig på n47. Vet du hva? Du hadde rett… Skulle ta av egr ventilen og sjekke forskjellige mulige feil-faktorer, da jeg oppdaget at noen hadde satt en metallplate foran egr-kjøleren og rett og slett bare feilet på å kode den bort. Så motorlampen har oppstått. TRF og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Det må vel ha gått sånn her: -Pappa, kan vi kjøpe EGR-blende-kit? -Nei! Vi har EGR-blende-kit hjemme! Øyvind L., TRF og Oskarlangli reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskarlangli Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 10 timer siden, E.C. skrev: Det må vel ha gått sånn her: -Pappa, kan vi kjøpe EGR-blende-kit? -Nei! Vi har EGR-blende-kit hjemme! Ser desverre ut som det ja… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå